Henna!
Jag älskar henna, hur det luktar, hur det uppför sig direkt ur tuben och hur mycket jag kan göra med det.
Min syster är lika förtjust som jag men idag tyckte hun att jag var liiite taskig.. hon kommer inte att kunna böja på armen på minst en timme men resultatet kommer att vara värt det. :)
Här kommer några bilder :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Systers hand
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Min hand

Snyggt :) vart får du tag på henna? :)
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar
Jag beställer från Indien :)

Är det typ tatueringar (Stavnig?)
Temporära tatueringar, dom håller sig 2 veckor- 1 månad beroende på hur man sköter dom :)
jasså, berätta hur! finnsdet någon hemsida man kan beställa ifrån eller är det privat?
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar

niiice…..
vill dock notera att man aldrig skall använda Henna hårfärg….

#8 varför inte? :S
ska din syster gifta sig?
#8 Det ska man visst. Det är otroligt bra för håret och är mer som en färgande inpackning än färg. :)
Men jag vet vad du syftar på och det är ett tillsatt ämne som finns i svart henna som heter PPD. Det är otroligt giftigt och om man har otur så reagerar man på det och blir sen allergisk mot i princip allt.
PPD finns inte naturligt i henna. Naturlig henna ger en rödbrun färg och inget annat. Alla andra färgvariationer av henna innehåller tillsatser. Vill man ha det som är bra för en ska man använda ren, naturlig henna. :)
Jag är så van att ge det talet numera att det kommer sig naturligt. :)
Henna är absolut helt ofarligt.
#7 Sök på henna på ebay.co.uk
Det finns ingen hemsida så men där hittade jag min nya säljare iaf. :)
#10 ASG… nope, never men jag kluddar iallafall :D Måste ju träna på nån jue!
#12 vaddå asg, det är vanligt med hennamålning inför bröllop
#13, fick bara bilden av min syster på väg upp för altaret… och samtidigt hör jag hennes raljerande om vad giftemål innebär och vad man kan göra med det… korrekt reaktion, asgarv. :)
Och jag är medveten om att det är den traditionella användningen av det men jag är inte bara västerlänning… jag är Norrlänning! Så jag gör som jag vill :)

näe tyvärr….ja e lessen men henna är inte bra för håret….det är en gammal myt……
gjort jättemånga labbar med just henna på hår å det är hemska resultat…..
Jag har då bara haft goda resultat, syster likaså, och resten av släkten… Undrar om det är vårat hår det är "fel" på då :)
Om det är en myt skulle jag faktiskt vilja läsa lite om problemen som kan uppstå. Länk?