Elsa *Bilder*
välldans fin :)

Åh, är hon blue point?
#5 Vet ej
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Jo hon är bl point. Vilket gör mig mer förrivirrad angående var hon kommer ifrån…
Vet du vad som hänt med ögot? Om det är genetiskt eller om det kan ha blivit till klämt?
#7 Jag kan ej se ngt konstigt med ögat, var och kikade på henne.
Hon har nästan för mkt färg för att vara bluepoint…
Förlåt, mymlis, men jag tycker inte hon har några snygga dumboöron precis.

#9 vad är pointen då?
Vad poängen är? hehe… äh, kan vara fotot som ljuger men tycker hon har så mörk grundfärg - bluepoint är isblå…
Jag är inte siamese-expert (längre) så jag kan inte svara utifrån ett foto, men jag funderade på om hon kunde ha en annan pointfärg än Blue som ex Graphite eller Russian Blue. Fast dessa borde ju också ge isblå grundfärg, dock kanske en aning mörkare då de ju är betydligt mörkare färger än Blue.

Ser iofs mycket ut som danskarnas rb pointar. Brukar inte grafitpoint gå mer åt stålfärg? eller hur man ska säga
#9 Öronen kunde ha vart snyggare men jag har inte några utställnings ögon som ni som ställer ut. Sedan om hon är bra tecknad eller för lite eller övertecknad vet jag ej heller..
#13 Det finns inga "utställningsöron" eftersom det inte finns någon fastslagen standard, så det som gäller är väl "smaken är som baken" eller nåt. :)
Men hon är söt som socker ändå!
#14 inte? jodå, i både min o lenas samt även TacoBelles försöks/guidestandard beskriver vi hur idealöron på dumbo skall se ut…
#12 det är omöjligt att se skillnad på graphite och russian blue, om man inte tittar noggrannt på hårstråna.
#15 Aha, visste inte att det var en sån på G. Men dumbo är väl inte standardiserat än väl?