Kycklingben
Hur var det med det kunde man ge ben från en kokt kyckling eller måste de vara råa?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Kokt går bra, Tror jag..
Går utmärkt med både ock!!!
Är inte rå kyckling farligt? eller gäller det bara oss? :S
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
trodde också att rå kycklinge var farligt för dem.

Jag med
Grejen med rå kyckling är väl allt tjafs med salmonella… Men med de kontroller som görs så är det väl rätt ovanligt att salmonella-kyckling hamnar i frysdisken öht har jag för mig.
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Men… men… Min mamma vart assjuk när hon råkade få i sig lite rå kyckling :S
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Min mamma blev också jätte sjuk en gång, Men det är väll antagligen inte samma , Alltså råtta & människa..
Visst tycker jag råttor tål det utmärkt! Rå kyckling är faktiskt oerhört nyttigt. Men vågar ni inte ge dem det så blir de inte ledsna för att den är kokt, stekt eller grillad!
fågelben är väl inte bra i huvud taget så fågelben smular sönder sig i magen och bli vasst?
#10 Nä, det gäller hundar (ev. katter också, vet inte riktigt). När de tuggar så flisar benet sig och kan skada hals och mage när hunden sväljer och benen passerar genom tarmarna.
Råttor gnager sönder och finfördelar ben innan de sväljer så de är inte i riskzonen för att skada sig på vassa benbitar.
Hehe jag har rå-kyckling-fobi, så blir det nåt så blir det KOKT! :D