Toarullen!
Har en undulatbur till mina små kära, i botten i ena hörnet har pojken sitt hus, på andra sidan längst ner(en bit ovan marken) sitter som en pinne för fågeln att sitta på egentligen. Har ni sånna, häng på en toarulle. De har sprungit med pappret fram och till baka i en vecka och nu är rullen slut och hela buren är en byggarbetsplats ;P Ska hänga in en ny rulle imorgon, de är så söta när de springer fram och tillbaks för att dra med mer papper och få med ända bort till huset.
Så glöm inte toarulle tipset nu!

låter skojjigt….:P

:D Det är det!

Vilken kul idé. Det ska jag testa till mina små busfrön. Har oxå två sådana fågelpinnar i deras stora fågelbur. De använder den ena pinnen hela tiden.
Jessica, Blixtra o Tårtan
he he jo har provat det också dom tyckte det var kul i början men sen nja fast hade ijuförsig inte så bra upphägning på rullen, ska prova igen när jag får min nya bur..

:P Vad kul att de gillade det!

Mina töser förstod inte alls vad de skulle göra med toarullen utan lät den vara. De bäddar inte och gnager knappast alls på tyg eller burinredning. Kanske kommer med åldern? Mina tidigare honor har varit mycket duktiga på att bädda själva.
Jessca Blixtra och Tårtan
jepp det kan nog komma med åldern fast hur gamla e dom?
när mina pojkar var typ 6-7 veckor så gnagde dom ingenting mennu när dom är 4 månader så gnager dom på tyger och så ;)
Mina råttor på 11 v. är bädd-tokiga
De kan spendera en halvtimme med att få ut varende papperspellets ur huset.. Ganska pedantiska. Och det får inte sticka in någonting från kanterna, det måste man ju genast rätta till ;)
Hängde man upp en rulle skulle det ta 15 min sen skulle den va tom och buren vara full med ordentligt organiserade högar med strimlat papper.. Knasflickor ^^
haha vad kul det måste jag pröva!!

om man inte har en pinne att hänga upp rulle på, vad gör man då??
Trä upp den med ett tjockare snöre eller så. Det borde väl kanske funka? :P

jaaa, vad smart!

Haha, vad kul att ni gillade idén! Sa till min kille när vi vart ihop bara nån dag att min råtta blir tokig så fort han får en toarulle! Han tyckte såklart det lät jättekonstigt att de här pestsmittande små djuren faktist gillar annat än att bita och smitta folk… Städade buren och hängde in en rulle, fem min senare stod han med hakan i backen och stirra som en tok på Samson som jobbade på bra med att få in toarullen i hamsterhuset! haha.. Lite kul med folk som är ovana med råttor och har helt fel bild om hur de är… Till på köpet kom ju Pys min andra råtta(som tyvärr ej längre är med oss) och kröp upp hos mig i sängen och la sig på bröstet så klappade jag på henne tills hon somna. Kan säga att guben min häpna! :P
asså är det meningen att pappret ska rulla ut??….mina råtter drar bara ut allt så det blir ett pappers berg…dom springer inte på den som andra säger…Jag tror faktis dom inte vågar gå på den….

Det ska jag testa X)