Råttor iFokus

Råttor

Etikettpyssel-leksaker
Läst 503 ggr
UpptagetNamn
0

2 Burfrågor :)

Jag har beställt en ny bur från pwss.se, (Den voljonären, blå & röd.), Den finns under 'fågelburar' & 'övriga burar' Som har måttet 'hög' .
Iallafall, min första fråga är om dom kan trilla ner i den & skada sej? :S
& den andra frågan är: Asså jag ska sätta in trähyllplan klädda med 'badrumstapet', så det inte börja lukta. Men så måste dom ju ha stegar & sånnt för att komma från hyllplan till hyllplan, så är det någon som har förslag på vad man kan ha för saker mellan hyllplanen, (Jag har redan kommit på stegar, rör & ramper X).)
Kom på en till sida: Någon som har ett förslag på hemsida där man kan köpa fler rör, eller ramper? :)

lolaisdenied
0

De klättrar från på gallret från hyllplan till hyllplan så man måste inte ha stegar.. du kan ju köpa plastbrickor, sådana man har typ om man ska bära mkt mat.. gör hål i dom och använd:P så slipper du trä och slå in det

det är bra att man har någon stor handduk eller tyg nästan längst ner så om de skulle trilla så landar de rätt mjukt i tyget iaf:)

Ladyinred
0

Ja visst kan de ramla nån gång. Så sätt en hängmatta ivägen så att fallhöjden inte blir för hög. Billiga rör kan då få i en tapetaffär, tomma badrumstapetrullar brukar de ha ståendes så de blir bra glada att man vill ha dom. Men de är väldigt långa.. så en såg eller liknande är att föredra. Sen har jag aldrig använt stegar, de klättrar på gallret, använde nån ett tah. men de brydde sig aldrig riktigt om den.

UpptagetNamn
0

Jag vet att dom brukar klättra på gallret också, Men jag tycker att det värkar roligare att ha stegar & sånnt, & rör & så, det blir ju lite mer att göra då :]
Även mina råttor gillar det.

#2 Okej, tack för rör-tippset! :) Men är dom i 'papp' eller plast? , tänkte ha så mycket som möjligt som inte luktar.

& tack också för hängmatts-tippset, smart :)

Ladyinred
0

Ja tyvär är de i papp så de behöver bytas ibland…

UpptagetNamn
0

Okej

UpptagetNamn
0

& den andra frågan är: Asså jag ska sätta in trähyllplan klädda med 'badrumstapet', så det inte börja lukta. Men så måste dom ju ha stegar & sånnt för att komma från hyllplan till hyllplan, så är det någon som har förslag på vad man kan ha för saker mellan hyllplanen, (Jag har redan kommit på stegar, rör & ramper X).)

Någon som kan svara på den andra frågan med? :D

lolaisdenied
0

hängmattor kan du ha emellan?:P

UpptagetNamn
0

#7 tack X)

Något mer? :)

lolaisdenied
0

grova rep:) -sitter o tänker-

(men se då till att de landar mjukt om de trillar)

UpptagetNamn
0

#9, tack, det var Riktigt smart för mej som är lite osmart Skrattande
Förresten så får jag väll ha en häng matta precis under Räcka ut tungan

lolaisdenied
0

Räcka ut tungan

(jag är trött:P)

lolaisdenied
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Du kan ha sån där minifångst ---->

UpptagetNamn
0

Japp, det har jag redan :)
Men tack ändå Skrattande