Kastrering.
Jag har bara en fråga.
Våran chichilla blev sjuk förra veckan, & vi fick åka akut till vet. sent på kvällen, vi satt där halva natten eftersom den skulle opereras och sånnt.
Efter 9 timmar fick vi äntligen tillbaka honom, han hade då Börjat att vakna.
Men efter kanske 10 timmar utan att han bättrat sej (Var fortfarande trött & sov mest) så ringde vi vet. igen & dom sa att vi skulle ringa dagen efter om det inte blev bättre. Dagen efter så avled han tyvärr :/
Han hade ju sövts & massa & precis innan vi åkte hem med honom så sa dom att det var stora risker med att söva Gnagare, (Vilket dom inte berättade före, men iallafall), Så jag undrar om det är stor risk att söva en han-råtta innan kastrering?
Har två hanråttor som jag skulle vilja kastrera & ha med flickorna, men om det är stor risk med det så vill jag ju inte :/

Putt*
Nu kan jag säga hur vet. gjorde med min Dobby. Han sövde honom men inte så hårt, gav lokalbedövning för att kompensera för det faktum att han inte var "helt väck" och Dobby lever än… <3 Men jag vet att det fortfarande är risker och att jag kanske förlorar honom inatt eller om någon dag… Jag kommer inte att sluta oroa mig för honom förrän han hovrar över mitt ansikte som han brukar.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Okej, tack för svaret! :)