Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 663 ggr
Marrefarre
0

AKUT! Omplacering

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Nu ska jag in i lumpen och måste då göra av med mina fem underbara råttor :(

Jag har fem honor som då måste få ett nytt hem då min mamma inte vill ta hand om dem och jag kommer bara vara hemma på helgena och det är inte rätt mot råttor.

Jag vet att man måste ha med visa saker för att göra en annons men jag har inte så mycket info om mina råttor.

Lajka, Discovery och Luna är systrar föda 2006-11-06.

Lajka: Black european berkshire. Väldigt Väldigt sprallig och nyfiken. Vill hela tiden vara med

Luna: Agouti Hooded. Skygg men ändå nyfiken. Älskar att vara ute och springa

Discovery: Black Hooded. Tillsammans med Lajka undersöker hon världen.

Troja och Bianca blev omhändertagna av mig av min kusins pojkvän som inte kunde ha dem längre om dem vet jag inte så mycket dock vet jag att Bianca är Black Hooded, och född i Juli. Kan inte olika raser men Troja är helt vit med brunt/svart huvud, född i Juni. Troja är lite nafsig men väldigt nyfiken och en liten tuffing. Bianca är väldigt rädd av sig och lite "blyg"

Jag vill att mina älsklingar ska komma till ett kärleksfult hem och en en person som har mycket tid för dem. Ingen av råttorna har några sjukdomar och alla råttorna har bott med varandra hela tiden.

Men råttorna får du deras bur, mat alla leksaker fyra hängmattor och godig. Priset är inte det viktiga utan att mina råttor får ett bra hem. En liten summa kommer vi komma överäns om.

Jag hoppas verkligen någon vill ha mina älsklingar annars är jag tvungen att avliva demGråter. Lägger inte in bilder  utan vill du ha bilder så skickar jag mer än gärna. Buren finns på bild dock.

Jag bor i Malmö och du kan nå mig på 0709-505383 eller Marina.farina@hotmail.com

Nicciz
0

??Jag hoppas verkligen någon vill ha mina älsklingar annars är jag tvungen att avliva dem???

Luna, Lajka och Discovery kommer ju från Råtthjälpen. Att hota med avlivning är det absolut lägsta och vidrigaste man kan göra i annonser. Och speciellt eftersom du vet att det finns en fungerande organisation som tar emot råttor man inte kan ha kvar!!!! Fyyy!!!!!!

Mymlan
0

Får man avliva rådisar som man tagit emot från råtthjälpen? ska de ej tillbaka dit om man ej kan ha dem kvar?

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

GRJM
0

" Du försäkrar dig här även om att kunna lämna tillbaka din tamråtta om du av någon anledning inte kan ha den kvar"

utdrag ifrån ratthjalpenshemsida.

Hör med dem innan du gör något annat! OCh sen så hotar man verkligen inte med att avliva sina djur i en annons! Att du inte förstår bättre *lägger över knät och smiskar*

Daydreams
0

men hallå, hon har ju haft en annons här inne hur länge som helst om 2 av råttorna och inte fått svar. Råtthjälpen kanske har sagt nej, har du frågat det? Jag tog hand om en omplaceringsråtta akut för några år sedan som sen inte kunde bo kvar här för den klarade inte katterna alls, men fick inte hjälp från de andra inom råtthjälpen öht. Så ni kan väl fråga henne innan ni fyar, även om jag inte heller tycker det är särskilt trevligt med en annons där man skriver att dom avlivas annars.

pottsorken83
0

Men snälla!!!! varför gnäller ni om saker som inte har med annonsen att göra???
Hon ville inte ha åsikter om att hon skrev det!

Visst jag säger inte att det var bra skrivet att hon måste avliva dom ! För det tycker jag inte.
Kanske han hon redan pratat med dom kanske inte. ni vet inte!
Men ni behöver inte bara hoppa på henne!!

(  MarreFarre! jag har skickat ett PM till dej! :D  )

GRJM
0

Jag vet ju om hon har det eller inte, annars skulle jag inte ha lagt mig i.

pottsorken83
0

Bra daydreams!

Man kan inte säga när man inget vet!
bara för att det står det i pappret kan även en organisation ha fullt!

Nicciz
0

Får får man, men man måste meddela säljaren.

I Överlåtelseavtalet står det att

§4 4.1 Skall tamråttan av ngn. anledning avlivas skall säljaren meddelas såtillvida situationen medger detta.

4.2 Skall tamråttan omplaceras eller säljas vidare skall säljaren meddelas.

§5 5.2 Säljaren tar ALLTID tillbaka tamråttan om ägaren ej kan ha den kvar, dock får ägaren inga pengar tillbaka.

Sen måste jag fråga om du inte redan sökt till lumpen när du tog hand om råttorna för det var ju i juli, alltså knappt ett halvår sedan. Så då borde du ju tänkt på att din situation kan komma att ändras och väntat med köp, tycker jag!!!

Daydreams
0

Kan vi inte börja om;

hej Marrefarre!

har du kontaktat jourhemmet som du köpte från?

Mimus
0

Försöker du vara trevlig nu igen ;)

Nicciz
0

Har vi bytt plats DD ;)

Mimus
0

?

Dagen efter nyår alltså småkorkad idag ;P

LeTigre
0

#12 tror hon syftar på att dejjdrims brukar vara den som sätter sig på tvären och nicciz den som är "trevlig" typ.. eller?

Mimus
0

Aha :)
Bra ngn förklarar för oss mindre inteligenta ;)

pottsorken83
0

kom vi från tråden igen :P

Mimus
0

#15 F´låt :(
Vi é alldeles för bra på d på det här stället ;P

LeTigre
0

#15 det är väl det vi gör bäst här inne, käftiga virrpannor som vi är Skrattande

pottsorken83
0

Haha! :)

Nicciz
0

Ok tillbaka till tråden

Marrefarre. Jag är jourhem åt råtthjälpen och kan ta emot dina råttor! Jag har nämligen flera platser öppna. PMa mig om det är intressant.

Så… problemet löst.

Mimus
0

Å d roligaste alla här vet är att tracka på varann lite med ;)

Bara för vi kan lixom ;)
Tänk alla samlade på ett ställe..INGEN skulle få en syl i värdet..

NU ska ja inte kma från tråden längre..Promises!

Marrefarre: Har du frågat om du kunde lämna tebaka dem?

Daisymink
0

nu är det ju så att GRJM är jour och kontakt person för råtthjälpen, så jag tycker hon får fya hur mycket hon vill.

men har hon kontaktat och det inte gick så är det en annan visa.

// Vanessa 

Mimus
0

Som Nicciz sa..Problemas löst :D

pottsorken83
0

MarreFarre - - -  Jag är intresserad! Har skickat dej ett PM som jag skrev innan..

Mimus
0

Löst på två sätt… Får vi ett tredje bud??? Ngn?? ;)
F´låt, kunde inte låta bli ;)

Nicciz
0

Om hon hade kontaktat och det jourhemmet som sålde dem hade fullt skulle vi andra jourhem fått reda på det för då går det ut en efterlysning på lediga platser…

Råtthjälpen Kan inte säga nej när det finns lediga platser. Alltså vet jag att hon inte kontaktat ngn om det inte skedde idag samtidigt som hon lade ut annonsen. För jag har öppna platser.

pottsorken83
0

Okej Nicciz då vet vi att du vet. :D Sorry om jag miss trodde.
men svårt att hänge méd alltid…

Mycket söta är dom! :D

GRJM
0

nicciz- hur många jourråttor har du just nu? och hur många har du som gräns? Jag är ju ny som jourhem så jag är lite nyfis på hur ni andra har det. Jag har två jourisar nu o har inte ens tänkt på någon max gräns, tänkte ha som så att de som behöver hem får komma hit o så får jag o sambon sova i förrådet om det bli för mycket ;)

Mimus
0

Men… Gör ni inte redan d? ;)

GRJM
0

haha, jo iof så ser hela vårt hem ut som ett  förråd just nu, usch vad stökigt. haha

Nicciz
0

#27 jag har två stycken just nu men har haft 12 st som mest tror jag. Har precis lyckats omplacera de sista honorna. Till fantastiska hem!!! (överlycklig)

Jag har mer en maxgräns på antal rum och tid. Eftersom många behöver sitta i karantän och jag har 6 "rum" där dem kan vara kan det allstå bara komma in max 6 grupper i taget. Men, faktiskt så är det tiden det handlar om. De flesta är skygga och har mer eller mindre tidskrävande behov i ngn form. Och jag 22 råttor privat så jag ser helst till att i nuläget bara ta in en grupp i taget.

Sedan måste man ju ha burar och allt, ibland måste man ju sära på dem som kommer in, som inte klarar flytt osv, (framför allt hanar)

Ja du fattar. Tid och karantänplats är mitt max… inte antal egentligen. Och burar kan man köpa fler, kan ha fyra extremt krävande och 10 mindre tids krävande lixom. Men sen ska ju alla vara ute oxå. Har fyra grupper nu som måste vara ute på olika tider.

GRJM
0

okay, då vet jag hur du har det o det lät vettigt :)

Sen en annan sak som jag funderat på eftersom de som kom till mig hade skabb så jag behöver stronghold. o då tänkte jag så att tror du att man kan ringa till vet o säga att man vet att det är skabb o få ett e-recept eller måste man dit o ta skrapsår?

:D

pottsorken83
0

hmmm kom vi ifrån tråden igen??  :P

Nicciz
0

Det beror på din veterinär jue.. kan väl inte jag svara på heller ;O)

hihi..  ta skrapsår, tror det är bättre att ta skrapprov

Fast be om lite extra.. det är alltid bra o ha hemma… typ säg att du har 100 råttor *asg*

GRJM
0

skyldig……*trallala*

Nicciz
0

#32 Glädjedödare *fniss

GRJM
0

jo, jag får ta o lyfta rumpan o dra mig dit, är kasnke lika bra med tanke på att jag aldrig har haft skabbråttor innan..

Nicciz
0

Om jag var du skulle jag gå dit och smöra in mig, jättebra när man behöver grejjer till sjuka rats in tha future.

GRJM
0

japp, får hoppa i minikjolen o charma som tusan nere på djurdoktorn på onsdag då ;) hehe

Mimus
0

Glöm INTE urringningen.. Har du inga stora bröst finns de att köpa i smarta silikonförpackningar på allehanda underklädesaffärer ;)

GRJM
0

Nej, den får jag inte glömma! den gör ju allt! haha o jag kommer få springa till en underklädes affär om det ska bli något.

fast, jag blir lite äcklad nu när jag tänker på hur vår vet ser ut. *uuuhhhhh*

(jag får ha ögonbindel på mig för att överhuvudtaget kunna flörta utan att spy)

Mimus
0

#40 Jaså, du gillar sånt du… Kyss

GRJM
0

nee, nu blev det ju fel här :P hahahahah

Fy på dig Mimus o ha sån fantasi! fy o smisk :P

Mimus
0

#42 Ha ha, du bjuder ju på dem ;P

GRJM
0

haha, jo allt är gratis för dig Kyss

haha

sov gott  era wierdos! :D

Marrefarre
0

Jag förstår verkligen att det är hemskt, Jag vill INTE göra mig av med dem IGENTLIGEN älskar mina sötnosar. Sist jag var i kontakt med Johan pga av en problemråtta så sa han att han tänkte kanske lägga av och han hade lång kö. Men finns det plats på råtthjälpen så vill jag hellre att de kommer dit än att jag avlivar dem. Det var inget HOT att jag skulle avliva dem. Men sist jag hade två råttor ute så var det inget intresse och för mina råttors bästa så hade det inte varit roligt att låta dem sitta i en bur i en hel vecka för att sedan komma ut två dagar, väldigt djurplågeri. Men är det ingen som vill ta hand om dem så lämnar jag dem gärna till råtthjälpen.

Råttorna från råtthjälpen är de råttor som är minst svåra att omplacera pga att de är så sociala även om Luna är skyg så är hon en underbar råtta som har utvecklats mycket. Troja och Bianca (framför allt bianca) är inte så roade av att vara ute och umgås och är mycket mer skyga därför måste de komma till ett hem som har enorm tid att umgås med de två speciellt.. Förstå mig inte fel nu.

Jag gör detta pga av att jag vill att mina råttisar ska få det så bra som de förtjänar i sitt liv. De ska ha det bästa.

Nicciz jag tar väldigt gärna emot din hjälp!

LeTigre
0

#45 Vad bra att det ordnar sig. Lycka till i lumpen!

Marrefarre
0

Tack så mycket

Grodan
0

Tre systrar på 1 år 2 mån, hur många hem har de haft?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Marrefarre
0

Lajka och Discovery får stanna kvar hos mig. Det är de tama och min mamma har gått med på att ta hand om dem :D Luna ska tillbaka till Johan på råtthjälpen.

Men Troja och Bianca söker fortfarande hem. De behöver ett hem som har en van ägare. De är inte lika tama som de andra.

#48 De tre sytrarna har haft vad jag vet sitt ursprungshem, råtthjälpen och mig.!

Grodan
0

Du kanske ska låta avliva dem? Otam och byta hem igen tycker inte jag låter som något vidare liv för en sällskapsråtta.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Marrefarre
0

#50 Otam sa jag inte, inte lika tama som de andra. Troja kommer gärna fram till en men hon kommer inte när man kallar och kan hon undvika att bli lyft så gör hon det. Bianca är kanske lite otam men det är ändå ett liv. Hon umgås med de andra råttorna och det är inte som att hon biter när hon blir lyft men hon vill helst inte. De är ju ändå värda ett liv

pzyhr
0

Kul med en till tjej som ska göra lumpen! Ska själv in i januari 2009 :) Vad ska du in som?

Mor och far tar dock hand om min råtta och min mus.

Marrefarre
0

Jag kom in som militärpolis :) Skit roligt, men på samma gång så vill man inte in nu. Vill inte lämna tillbaka mina älsklingar. Får ju behålla två men vill ha alla! Det finns ett jourhem i sthl men hur ska jag komma dit..

Daydreams
0

#53 djurtransport i fokus

Marrefarre
0

ahh okej :) Det visste jag inte…Tack Daydreams

Ladyinred
0

Kan du få dom upp till småland innan 17 jan så tar jag med dom resten av vägen..

Marrefarre
0

INgen som antingen kan hjälpa mig upp till småland med sötnosarna eller ännu bättre till sthml där de ska få komma till råtthjälpens jourhem :)

Nicciz
0

#57 Jag kollar oxå runt lite. Så du vet… Glad

vkohler
0

Jag är intresserad!    

jag har gått om plats, håller på att bygga en stor bur av en billy bokhylla, jag bor i radhus, så har såklart tomt!   
skriv till mig om  råttisarna finns kvar :)

Marrefarre
0

#58 jag är extremt taksam…Tack för all hjälpen

Marrefarre
0

#59 Hej! Va roligt…Har du haft råttor innan?

Jag har skickat ett pm till dig. Jag hoppas att du fortfarande är intresserad?

Marrefarre
0

Hej! absolut ingen..Jag rycker in den 28 januari…så det börjar dra ihop sig.. :(

Daydreams
0

skulle inte nicciz ta dom?

Marrefarre
0

jo…men jag har inte hittat någon som kan få dem upp till henne..jag har skrivit till varje personsom jag hittat…Men ingen kan..eller så svarar de inte :(…Får ju behålla dem tills jag hittar något eller får upp dem…Men det är ju synd om dem..

Mymlan
0

#64 djurtransport.ifokus.se  kollat där? satt in annons där?

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Marrefarre
0

Nu rycker jag in på måndag. Har letat över allt! Verkligen ingen som kan ta hand om dem?

Eller möjligtvis hjälpa med transport :(.

Nicciz
0

Kolla med Johan om han kan tänka sig att ha alla tills vi löst transport uppåt. Jag ska åka till Malmö men vet ännu inte när tyvärr,

piaca
0

Hade det funkat med transport hade jag också kunnat ta emot dem. Är jourhem åt Råtthjälpen i V.Götalands län. Bor i Uddevalla.

Ska evt i mars upp till Sthlm eller iaf evt få fixat transport då.. Så kanske det kan kunnat lösa sig lite granna.. Inte kul när det strular så för en :/

Marrefarre
0

Nä exakt..de får ju stanna hos mig tills jag kan lösa det. Men jag ska försöka hitta transport..Men ska ni till malmö så kan ni väl skriva =?