Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 758 ggr
Mymlan
0

Flams tråd

Skriv Flams och Trams i denna tråd.. Man behöver inte flamsa i varenda tråd..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Grodan
0

weeeeeeeeeeeeeeeeeee… älskar å flamsa

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Daisymink
0

sitter och lyssnar på sambon när han skäller ut radiotjänst, dom har inte ett rätt i skallen, blir galen! dom ringde förra året när jag precis flyttat in med honom och säger till mig att vi inte betalat tv-avgiften, jag säger jag har inget med det där och göra du får prata med min sambo, ger honom telefonen och han lägger på.

en månad senare får vi hem ett brev där det står att jag godkänt ett medlemskap och ska betala in 500kr i månaden 2 ggr. fatta ingenting! ringde upp och dom bad mig skriva en överklagan, gjorde det och blev nekad, så jag betalade in dessa 1000kr. nu idag fick vi hem ett brev där det stod att vi betalat in för mycket så vi skulle få pengar tillbaka. men nej det får vi inte..

det ända positiva med det här är att dom säger att dom ringt till mig, för att jag inte betalat, hur kunde dom ringa till mig ? dom ringde på min sambos mobil, som han står på, även om dom ringt min mobil så skulle den stå på pappas namn så det finns liksom inget rätt i det dom säger, och det såg dom idag! här har man fått sitta i lååånga telefonköer och hört massor skit från dom som att man själv är dum i huvet. åhh blir galen!

oj va långt det blev.. behövde skriva av mig lite..

// Vanessa 

[daniel85]
0

#2 mmm de har inte koll på något alltså =P känns som de bara vill jävlas med en…… blir så arg varje gång de ringer =P bor i student lägenhet så de har kontroller här asa ofta… och har kommit på när de står och försöker se in genom fönstret Ledsen  *mumel mumel*

zickan
0

mh de får ju inte gå in i ens hus utan att man godkänner det. så de försöker med allt för att få en att betala. jag har inte lyssnat på radio hemma sedan jag bodde i fisksätra för 4 år sedan. tv:n gick sönder under flytten för ett par år sedan. fick en av syrran för kanske ett halvår sedan. dammade av den och satte i kontakten för inte så länge sedan.
mest min kompis och inneboende som anväder min tv.

blir det tv tittande så blir det ju inge av de kanalerna de vill att man ska betala för. det är väl radio, 1,2 & 4 de vill att man ska betala för? skulle aldrig falla mig in att se på nån av de kanalerna. det kan jag göra på jobbet eller läsa tiodningen på nätet

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Telefonkontakt
0

#4 inte 4an, bara SVT. Sen så om man har en dator med tv-motagare i så måste man betala, och om man har en tv stående så måste man betala. Hur som hälst så måste man betala (fick hem brev idag om att jag ska betala :P )

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

gulzebra
0

SVT 1, SVT 2, Kunskapskanalen, Barnkanalen, SVT24 och SR betalar man för, om det inte kommit något mer nu också.

Sjukt dåligt. Själv har jag inte ens SVT24 så de kan ju glömma att jag kommer betala för något jag inte ens får (och inte vill ha heller för den delen).
Skulle föredra om de tar betalt/kanal man vill ha istället och så har man bara de kanalerna, så blir allt alldeles utmärkt. Förutom för de då, för med så mycket skit som visas så skulle de väl gå i konkurs, men ändå :P Eller så kan de ta hela skiten på skatten direkt istället.

Lite lustigt är det ändå att viktig info (typ "stäng fönstren, det kommer giftmoln från de där tågen som krockade") som alla har rätt till ska kosta pengar och då exakt samma summa för alla varesig man är luspank eller krösus.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Daisymink
0

jo visst vi har tv med 1,2 och dessa kanaler men det är inget vi tittar på, det är inget man kan ta bort..  tänker fan inte betala ca 2000kr om året för något man inte använder.. men nu togs det på företaget istället men ändå, hatar alla som tvingar pengar av folk på fult sett.. som i mitt fall.. blir så arrrg

// Vanessa 

LeTigre
0

Åter till tramset.

Brukar ni ofrivilligt tänka er folk ni möter på stan nakna trots att det är det sista ni vill? Typ gamla svettiga byggjobbare med häng och hår i öronen eller liknande? Jag kan råka ut för det ibland och jag har världens livligaste fantasi (så livlig att den lever ett liv helt oberoende av mig) så det är inte nådigt!

Vad säger juryn, är det tillfällig sinnesförvirring eller är jag ohjälpligt störd och bör bli inspärrad för evig tid?

Ninja
0

#8 "Åter till tramset."

När man måste påpeka i en flamstråd att snacket börjar bli OT är det illa! Skrattande (kan det ens bli OT i en tramstråd förresten?)

LeTigre
0

#9 hahaha, jag är tramspolisen! Inga seriösa debatter om public service vara eller icke vara här inte! Det kan ske på liberalism iFokus :P

zmulan
0

min bror sjunger HÖGT i microfonen

"WOOOOOOO WERE GONING IBIZA…"

Nu har jag inga trumhinnor kvar… Räcka ut tungan

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

zmulan
0

#10 hur kan du vara trams polis i en trams tråd???? Räcka ut tungan

//Zmulan

LeTigre
0

"WooOOoo, we're gonna have a PAARTY"

LeTigre
0

#12 pekpinnar funkar överallt vetdu, gäller bara att modifiera vad man gnäller över :D

Daisymink
0

haha sorry då, jo jag brukar göra det på jobbet, halv jobbigt.. sitter i kassan så man ser endel på en dag :)

// Vanessa 

zmulan
0

Detta är riktigt flamsigt!!!

Jag och min bror 60 mil bort sitter o har videosamtal via skype och lyssnar på Klasse Möllberg med Smurfarna…..

*nostalgi tripp*

"sassaparill säg om du vill…"

//Zmulan

LeTigre
0

#16 är det över skype han sjunger venga-boys?? *ASG*

zmulan
0

#17 JA!!!

//Zmulan

LeTigre
0

#18 åååh, han behöver STRAFFAS!! sätt din mic precis intill högtalaren och håll för öronen

zmulan
0

#19… ha ha ha

jaa

//Zmulan

[daniel85]
0

ha ha gjorde något jädrigt korkat idag =P en av våra råttor gillar att pussas ibland =) sen tänkte jag kolla om en av våra nya oxå gillade det och stack ut tungspetsen =P hmmmm han gillade inte o pussas och istället för att "pussas" bet han tag… ganska rejält oxå… det vart inte så skönt ska jag säga, nästan en gratis persing (min första i så fall ha ha)

mycket dumt gjort…. inte och rekomnendera Oskyldig

Daisymink
0

piercing :)

// Vanessa 

LeTigre
0

#21 AJ! idiot! ;)

Förresten, vem är Flam och varför får han en egen tråd? :P 

Tajm får bädd! Najt!

[daniel85]
0

mhm minst sagt =D nu har man lärt sig en stor läxa

får skylla på att jag är trött

LeTigre
0

JA SE DET SNÖAR JA SE DET SNÖAR!!!!!! -6°, 5cm snö och stooora snöflingor som yr omkring - SÅ vackert! Än har inte den globala uppvärmningen helt stulit vårt vackra vinterväder!! SkrattandeSkrattande

[daniel85]
0

snöar här med =D =D =D =D wiiii men bara 0,5 gradigt =P

Ninja
0

Åh, här har det bara snöat ca 1 flinga/cm2 inatt. ;( Fast jag vill inte ha mer, det smälter ändå bara bort och blir slask och blask.. Eftersom snön envisas med att försvinna hela tiden tycker jag att det kan bli vååår nu!

Pony
0

#23> "Förresten, vem är Flam och varför får han en egen tråd? :P "

*dör av garv* hahaha

Karmatarerskanise
0

Ge mig lite snö också :( har bara sett några flingor i år :/

Bim
0

det snöade gulligt ida.. Som det brukar göra på tecknade filmer.. :D Blev go och gla´ kexchokla´

LeTigre
0

#31 här med, fast sen när jag gick ut i den vackra sago"snön" var det visst vara slask :(

Grodan
0

prutt

LeTigre
0

grodan.. du är vad mina barn skulle kalla en riktig fisgris Räcka ut tungan

Grodan
0

kladdig prutt på lätigrö