Läskigt
Hej! Jag undrar om era råttor har bråkat så den ena har ryckt ut ögat på den andra?
Det har iaf min råtta gjort på min kompis råtta.

nej
o vad hände då?
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar
Din råtta är absolit inte det minsta socialsmart… fy så hemskt!
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Något sådant ska ALDRIG hända! Råttor ska inte skada varandra över huvudtaget.

#4 min första råtta bet ihjäl sitt syskon samma natt som jag fick hem dem. hon fick vara ensam och på ålderns höst när jag tog hem Ztikkan så gick de inte ihop, fick panika till stan igen för ny bur till stackarn :(
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Som sagt, sånt som inte ska hända. Tyvärr finns det råttor med så dåligt temperament att det förkommer ändå.
#0 Vad var det som hände, kan du beskriva situationen när skadan uppstod? Hur gamla är dom och kände dom varandra sedan förut? Skulle de bo ihop eller varför träffades de?
Och framför allt, hur gick det med råttan som blev av med ögat?
men usch så hemskt :(

usch.. men hur märkte du det? råkade du se när det hände eller hade råttan ett öga för lite?

#8 Jag kom hem vände ryggen till sen såg jag att det inte var något som stämde. ögat hängde utanför huvudet. Men allt var nog en olyckshändelse.
#6 Råttan som skadades var min lilla Pajas. Vi visst inte vad som hände och min kompis vände ryggen till ytterst liten stund och när hon kollade så såg hon att ngt inte stämde. Ögat på lilla Pajas hängde utanför i (antagligen) nerverna. Dom var tillsamman när vi köpte dem och troligtsvis så var det hela en olycka. Annars borde ju den andra (Pucko, namnet på råttan) råttan ha tagit död på honom. Dom busade mkt. Det hela var hemsk och jag ringde direkt till veterinären eftersom ingen utav oss klarade av att avliva honom. Dom sade att jag skulle komma in direkt och att dom skulle hjälpa mig med betalningen och fixa en räkning. Ringde sedan efter skjuts och Pajas fick opereras akut. Veternären trodde också att de var en olycka eftersom Pucko inte visade några som helst tecken på agressivitet. Idag mår min enögda lilla ängel jätte bra förutom lite snuva som han snart får sin medicin emot. Han sitter för tillfället ensam men är ute varje dag och leker med min ena flicka (Plus). Lägger in en bild =)