ARG råtta!
Vad ska jag göra med min lille Crusty?
Han bråkar jämt och ständigt med de andra 3 råttorna i buren, dom gallskriker och försöker komma undan honom när han håller på.
Efter ett anfall så reser Crusty ragg, gnisslar tänder och nästan småflämtar av situationen.
Jag är lite rädd att han kommer att skada ngn av de andra, vilket han redan lär ha gjort eftersom Dumbo för ett tag sen hade ett bett på halsen som blev en stor varböld.
Måste jag sära på råttorna?! :o/
Sära på dom direkt…. han verkar inte må bra. Skadar han dom andra råttorna? Hur beter han sig mot dig?
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Alltså, han skadar dom inte nu (vad jag vet), men det är ett jävla liv i buren när han är igång och bråkar.
Verkar inte bra.
Han är ganska rädd för både mig och min pojkvän, alla de andra råttorna är mycket tama, men han är helt klart rädd.
Dock inte arg eller agro mot oss.
Hur gammal är han?
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Allihopa är drygt ett halvår gamla.
Då kan det mycket väl vara hormonerna som spökar….
Jo jag har misstänkt det..
Tycker du att jag ska avvakta och se, eller sära på dom ett tag?
Vill ju inte att han ska vara helt ensam heller iof :S
Kan han inte uppföra sig med dom andra så bör du sära på dom så att det inte blir värre…
Kan du inte ta lite foton på din arga råtta? Kan vara bra att visa upp och/eller lägga in i artikel om aggressivitet.
ja det kanske är bäst att sära på dom ,men som dom andra säger kan vara hormonerna som spökar ,men prova att bädda ner han i en liten handduk eller liknade och köp en babyborste och kamma den lugnt så kanske han inte blir lika rädd för er funkade kanon på min ,men jag hoppas att det löser sej för dej och crusty mvh andreas cornelia
#8 > Absolut kan jag försöka ta lite kort på honom när han är arg!
#9 > Ja, jag har ockmså funderat lite på om det kanske hjälper om vi människor ägnar han mer tid så att han litar på oss. Då kanske han slappnar av och är snällare mot råttkompisarna också?
Det är i alla fall värt ett försök.. skärper han sig inte så får jag försöka hitta ngn annan lösning.

Aw, Vad göllig han va ! 

#11> Ja, han är ursöt, trots sitt humör :P
Och så har han vitt mönster på magen, ser lite ut som att han har en mysig sparkdräkt på sig när han sträcker på sig! Hihi :)