Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1071 ggr
Grodan
0

äpplen

Mina råttor gillar inte äpplen. Trodde jag. Men så kom jag på att det kanske är som med oss människor, att vi har olika smak. Råttor - och givetvis är det individuellt där med - kanske inte gillar alla äppelsorter. Nu har jag ju inte testat alla äppelsorter - gah! hur många finns det egentligen? - varken till mig själv eller till mina rådisar. Dock har jag lagt märke till att de ska inte vara Ingrid Marie - den är för torr. Golden Delicious och Granny Smith har för lite smak. Däremot går Royal Gala och Jona Gold bra - om de är riktigt söta och saftiga.

Har alla råttor samma äppelsmak eller har era annan smak. Finns det någon äppelsort som de är GALNA i? (Äckliga äpplen tycker jag råttorna bara smular sönder o hoppar på… eller de gräver runt i äpplet för att se om det finns något gott där i… haha)

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

pottsorken83
0

Våra råttor gillar inte äpplen!

sarocky
0

Inte mina heller :P

skojvivi
0

Mina äter äpplen, fastän det är ingen favorit. Tror inte det spelar någon roll på vilken smak/sort/färg etc det är, men vad vet jag?

Grodan
0

#3 kanske dags nu då? Räcka ut tungan

skojvivi
0

#4; vad är dags? :P

Nicciz
0

Mina killar ratar äpplen. Men tjejjerna älskar detRäcka ut tungan i alla färger och sorter

Daydreams
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Beata: Äpplen smakar bajs, jag vill ha pepparkaka!

Milda: Du är galen, äpplen är ju värsta godiset, du skulle sett där jag bodde innan, där fick jag mest hö.

Beata: Jäkla Matte, nu har hon MIXAT ner äpple och annat skit i maten. Hon kunde väl åtminstonde lagt i några pepparkakor med.

Milda: Fy vad ni är bortskämda, ni slänger ju majs och ärtskal. Fattar inte ni att dom går att ÄTA och smakar betydligt godare än hö?!

Beata: Du är blåst; om vi bara lämnar maten och vägrar käka så FÅR vi ju godare mat, som pepparkakor. Men du förstör ju ALLT genom att gå där och tacksamt stoppa i dig vad för skit som helst.

SMURF!

TienMu
0

granny smith har inte mina råttor någe emot…..iofs så e de no för de inte får nå andra fö jag själv äter inga andra….så de köps inte hem…..

#7 haha…..Skrattande

[daniel85]
0

ha ha våra är så att de ska smaka =D sen blää blää de vart ju inget gott alls =D

Mioo
0

Som sagt…. viss äppelsorter är mumsiga andra inte…. killarna äter allt som går att ära, tejjerna mosar sönder i väntan på något godare….. men nog slinker det ner en och annan bit av de goda svenska äpplena som vi har till jul. Brukar testa med ett par äppelbitar då och då och min sons äppelskrutt hamna alltid i hans råttflocksbur…. kärnorna brukar vara det mumsigaste och då finns ju sysselsättning ett tag!!

Grodan
0

#10 coolt, fast äppelkärnor är giftiga som fan… men de behöver äta ett gäng för att bli sjuka&dö av det (vi människor behöver äta en hel kaffekopp äppelkärnor för att kolavippen - självmordstips! ;-) )

UpptagetNamn
0

Mina råttor älskar äpplen :D

Raja
0

Min Eli avskyr äpplen. Blandar jag det i nåt sitter han och plockar ur dom innan han börjar äta så får dom som vill ha hämta dom från golvet :P

lolaisdenied
0

äpplen på sommaren från träden i vår trädgård tycker råttorna är rätt gott^^

Reklamfritt
0

mina tkr inte om äpplen alls :/ undrar varför egentligen, jag älskar äpplen !

dorkey
0

Pax älskar äpplen, röda äpplen ;)

Telefonkontakt
0

Mina förra råttor gillade inte skalet på gurkan, så de gröpte ur den. Och en råtta som jag hade älskade chips men hatade ostbågar :)

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

marinelady
0

Äpplen mums mums sägs det i buren när det serveras dom godbitarna :D

Reklamfritt
0

det ska vara gröna äpplen !