Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1133 ggr
pottsorken83
0

Min nya bur :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är min nya rått bur! :) 170cm lång 170cm hög 65cm bred Skriv gärna vad ni tycker! :D Har inte inrätt den ännu på detta kort! Men kommer! Och den ska målas klart när jag får hem färg. (givetvis utan råttor i)

[Inana]
0

Wooow, avis :)

lolaisdenied
0

Det var då en rejäl bur!:)

pottsorken83
0

hehe .. ja vist! :D
Här i bor det fem små älsklingar! :D

Insidan…. utan inredning! :D

pottsorken83
0

en bild till

Allamej
0

euhm… spån?

Byt till aspspån så blir allt finemang! :) Dom kommer att trivas jättebra så länge du bara har ett underlag som inte är cancerframkallande :) Men superbur!

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

RobFrazie
0

Allamej det spånet är faktiskt helt okej… Jag vet att hon har använt det länge och att råttorna inte mår dåligt utan det…

En av hennes råttor har jag hafft och den måste fin fint i det spånet så det kan man inte klaga på… jag har sett den råttan i stort sett varje dag sen den flyttade in hos pottsorken och jag har inte sett några som hälst besvär med spånet… och de andra råttorna mår oxå hur bra som hälst…

pottsorken83
0

tack RobFrazie! :D

gogogo
0

vilklen liiten bur :O *ironisk*

är lite avis faktist… :)

TienMu
0

holy crap….Förvånad

[Inana]
0

Bara fråga, kan man se skillnad på spån och spån?

[daniel85]
0

shit shyst värre =D hur många råttor har du??? Cool

Indolentia
0

Jättefin bur:O nu blev jag avis!

Daydreams
0

#10 ja kutterspån är mycket mindre spån än asp.

Allamej
0

Och så är det ljusare.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

GRJM
0

hur gör du när du städar? ser ju ut som ett helt slott…. städhjälp? :P

RobFrazie
0

Ja jag kan säga att det inte är så svårt att städa den uren… Visst den är så ny så hon har inte gjort det första gången ännu… men man kan ju gå in i den, sen är det bara att borsta upp allt spån. mycket smidigt :D

är oxå avis på pottsorken faktiskt:p mycket fin bur och råttorna har mkt att röra sig på:p

GRJM
0

jo, men tänk vad skönt det vore om råttorna var rumsrena. o inte lika dyrt att byta allt spån varje gång..

Jag skulle göra allt för den buren! skit snygg!

TienMu
0

hmm…skulle ja ha en sån skulle i princip ja å min sambo åxå få bo i den….har fö liten lägenhet fö någe sådant…..men sen i framtiden när jag har min stora villa på landet….dåså….*le*

Stephanie
0

Byt underlag direkt! Spån är INTE bra!! Och det spelar ingen roll, RobFrazie, om hennes råttor enligt dig ändå mår bra. Det kan du inte se på dom eftersom spånet är dåligt i längden - de andas in damm och terpentin vilket är cancerframkallande och väldigt dåligt för lungorna. Och det är dåligt för ALLA råttor!!

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

RatLover
0

Det är inte aspflis då? Det är ju inte skadligt

pottsorken83
0

Hej hopp alla! :D

Tack för att ni tycker om min bur! :D

GRJM - Tackar! hehe.. Kanske ska bygga en sj? :P

(vill bara påpeka en sak, jag la ut tråden om att ni skulle tycka om min bur! Som dom flesta har gjort. inte påpeka vad jag har för spån lr inte. Jag vet allt det där om spånet finns trådar om det så snälla förvandla inte min tråd om MIN BUR till en tråd om spån TACK! )

RatLover
0

Ojj förlåt då… Himla fiin bur iaf =) *aviis*

pottsorken83
0

Det är lugnt Ratlover_ :D

Ne.. detta är inte det… jag läste på denna säck och det stoda inneh¨ller inte terpentin. Därför har jag detta spån :D

Allamej
0

Hmmm… om det inte innehåller tepentin skulle jag gärna vilja veta vad det är för spån. Iom att det är omöjligt att separera tepentinet från spånet och fortfarande ha spån och inte trämassa så är jag nu ärligt nyfiken. :) Och jag sa att det är en fin bur :)

RatLover
0

23# Braa =)

pottsorken83
0

Jag utsätter inte djuren för fara :P

Allamej
0

Men kan du då inte säga vad det är för något?

Jimmy-Sama
0

Tycker också att din bur var jättefin, och dom trivs säkert jättebra! Skrattande

Men jag kan också hålla med om att spån inte är att föredra, då det aldrig kan vara 100%. När kunniga människor ger konstruktiva tips som dessutom kan bidra till att dina råttor mår bättre i längden är det kanske onödigt  att dra öronen åt sig och hävda att dom försöker ändra trådens syfte.

Skulle också, med all vänlig mening, rekommendera dig att kanske byta burmaterial.

Jättesnygg (och stor) bur hursomhelst! Värsta palatset Förvånad

pottsorken83
0

Ja  men varför snacka spån här när det handlar om MIN BUR och inte om spånet?

vad är det jag ska säga???

Det är spån det ser ni ju.. men stod att det inte är terpentin i …. Skrev jag ju innan.!

Snacka om er spån nån annan stanns. Snälla! Detta skulle va vad ni tycker om buren som sagt!

Tack för att ni gillar den!

LeTigre
0

hihihi.. när du skriver att det är DIN bur och man ser hur stor den är får man (om man har min tvistade fantasi) plötsligt för sig att det är DU som ska bo i den!

Mycket stor och fin är det i allafall, en av de största jag sett! Skrattande

Stephanie
0

Men nu blev jag ju nyfiken! Förvånad Var har du skaffat spånet någonstans? Luktar det vanligt spån?

LeTigre
0

LYSTRING ALLA GIRLS (and boys)! Har startat en egen tråd för spånfrågorna. Håller med Ps83 om att den här tråden kan få vara uteslutande en beundranstråd för hennes enorma hemmabygge :)

pottsorken83
0

Tack! LeTigre :D

Ja jag brukar sitta där inne så dom klättrar runt på en! :D

givetvis tar jag ut dom från buren! men dom har ju klart plats! :D

[daniel85]
0

beundrar Oskyldig tänk om man hade så mycket plats Glad

LeTigre
0

#33 tips: du kan också använda den som gästrum :D

Daydreams
0

Jag tycker buren är fantastisk utrymmsmässigt sett. Verkligen en stoor ide. Dock tänker jag på hur lite den kommer att hålla med tanke på träet:( Fast ni kanske har lackat den massvis med ggr?

pottsorken83
0

hehe ja tipset som gäst rum var ju bra :P
haha!

ja golvet är lackat.. :D

den får hålla så länge den gör… :P
Vem vet kanske så tröttnar jag och river den :P
Hehe men inte nu!

Jag är riktigt nöjd med den!!

Jimmy-Sama
0

*asgarv*

RatLover
0

Joo den var skiit fin, och JÄÄÄTTE STOOR, där kommer råttorna stor trivas :)

Babbett
0

Vad gör du när råttorna pinkat ner allt i trä?

Mymlan
0

Skulle jag göra en sån där bur så skulle jag ha kostat på mig att ha glas/plexiglas på insidan för skydda trä. Inte så kul få en bur nerkissat där trä dragit in kisset så man måste kasera buren efter några få månader.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

pottsorken83
0

Vissa delar av buren …  som tex botten är behandlad så den inte drar till sej … och sen är den byggd så att man ska kunna byta en bräda om det skulle behövas. :)

Jag vill inte ha glas / plexi för att det tar ju bort klättermöjligheterna. :D

Jimmy-Sama
0

Vi byggde en träbur till våra rådisar förut, och ett tips är att lacka (eller behandla på annat sätt) väggarna också. Råttor tenderar ju att skvätta åt alla möjliga håll, som vi alla vet!

Det misstaget gjorde vi vid vårt första bygge. Buren höll sig ganska länge p.g.a. sin storlek, men sen blev lukten omöjlig att få bort. Då var det bara att kassera buren, vilket kändes ruttet när man lagt ner så mycket tid på den. 

Bara ett tips! Glad

sarocky
0

Vilken underbart vacker bur.. Nästan lika underbart vacker som kvinnan som byggde den ;)

:P

pottsorken83
0

tack ! Skrattande

Bim
0

Den här frågan handlar faktiskt liite om din bur.. För du har såna dära talgbollar i den, äter råttorna sånt eller? Tacktack :)

Stephanie
0

Talgbollar är inte heller bra… Dels är plasten farlig att äta, de kan fastna i dom (tänk om de fastnar med en tass och blir hängandes upp och ner Fundersam) och dels så kan det följa med en hel del ohyra. Mat åt vildfåglar är inte alltid så "ren" direkt.

pottsorken83
0

#47 Jag har inte haft några problem med dom.. Ingen har fastnat lr har en tendens till att göra det heller.

Dom gillar det och mår bra av det!

Reklamfritt
0

säger inte det här för att avar taskig så snälla ta inte illa upp men ..  jag tror faktiskt att dina råttor så småningom kmr få problem med t.ex talgbollar…. och det här med terpentin i spån… asså det är VÄLDIGT ofta så att det som står på förpackningen inte alls stämmer in på vad det egentligen är … Så jag ger dig bara ett råd att byta till t.ex tidningspapper för det funkar mins lika bra och luktar dessutom inte alls lika mkt. Eller ngt annat som inte är "spån".

UpptagetNamn
0

Kan man ha sånna där fågelbollar till råttor? :)

jessi_twini
0

skit snygg bur!!