Rör
Dräneringsrör som du köper på ett vanligt byggvaruhus. Brukar oftast vara gula. Dessa är super roliga för råttor och liknande djur att springa i. En billig lösning om man vill göra ett busparadis kanske.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Bra tips Åsa. :) Det kan vara användbart t.ex. i buren, kanske mellan olikka våningar.

Ja exakt varför inte i buren, eller på golvet för att det ska bli lite extra roligt att springa omkring.
Någon som har testat sådana rör till sina råttor? Skriv gärna och berätta vad de tycker om dem och hur ni använder dem.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
jag har tre peingles rör som ja satt upp lite här och där i buren.
dom gillar dom skarpt..
burkar gömma godis där..
var försiktig med vilken typ av rör som används bara
http://r8forum.kanske.net/viewtopic.php?t=4692
/Gia-Bokfrossa
http://bokfrossa.wordpress.com/
Jag har köpt ett vadderat illerrör på www.tamleopardens.se , kommer med mer info när röret kommer på posten, men kolla gärna in röret redan nu på deras hemsida (de har webshop).
//Tosca
Fotograf, styrman, råttmor och illustratör
Portfolio på Flickr

Jaag kan rekomendera rör som påminner lite om gigantiska toarullar, men det är det INTE.
Jag köper dem från gnagarna. Deras hemsida är www.gnagarna.com. De håller till i Karlstad, men åker en del till Stockholms trakten. Senast han var här så var det i söndags när Svemus hade utställning i Uppsala. Han ska hitåt igen i helgen då det är marsvinsutställning i Allianshallen i Uppsala.
Hur hänger ni upp rör i buren? :/
Jag har också såna där rör från gnagarna. Hittade dom i en zooaffär här i stan för ca 30 kr styck. Inte har de tuggat sönder dom heller. Har använt ståltråd för att hänga upp dom (ser till så ev kanter är utanför buren så de inte kan skada sig.)

Jag har en gigantiskt stor bur till 2 av mina möss och där har jag 2 rör som jag använder hundstrypkedjor att hänga upp dem med, sitter fast medhake i vadera ände. ska fota och sätta in i datorn och föra över hit så alla kan få se.