Bajs!
Kom just hem ifrån veterinären med två av mina killar + en jouris.
blev antibiotika till alla för rossel (som alldrig släpper), men det är bara vissa som rosslar.. o sen har två stycken en hudinfektion. Så då blev det att köpa shampoo o bada dem i å sen får vi se hur det går.
Jävla BAJS! bajs, skit, jä*la hel vete. (ville bara svära av mig lite)
men allt som allt gick det på 520 kr o det var helt ok pris måste jag säga :)
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar

pOO alltid jobbigt när man måste ta dem till vetten :( Men när det ger ett posotovt resultat är det ju såklart värt det! Dom blri nog bra ska du se :)

vad var det för hudinfektion?
inte en aning, jag märke nu när jag kom hem ifrån sjukhuset att de hade blivit lite oranga i huden, han tog ett skrapprov o det var inte ohyra utan döda hudceller som låg uppepå huden som inte försvann. Är inte på alla råttor utan bara på jourisarna o två av mina - men det är för mycket det!
Sen fick jag en annan medecin mot rosslet hos min lilla rex kille eftersom han inte svarade på det andra (b-någonting).
Tur att man bor granne men en underbar veterinär! billig o kan råttor!
Vänligen
Sofia
han sa väl nånting om levern ? har för mig det, men vet inte om han kom fram till det..
// Vanessa
Orangea i huden? På hanar? Det är ju helt normalt. Testosteron.
jasså ? har aldrig sett det innan, ser hemskt ut.. pissgul/orange färgat
// Vanessa
Japps, så brukar det vara på hanar. Ju mer gula desto mer testosteron. Jag har aldrig sett en hane som varit helt utan.
ja då har man lärt sig något nytt, är dom alltid så ?
// Vanessa
Ja dom är tillverkade så, testosteronet har dom ju alltid. 

jo orange gula kan de bli….fast mina ha ba vart så i perioder….nån da då å då…..sen e de rena å fina igen….
vet inte om de har nå å göra me att de kanske har lust att yngla av sig ? *le*
jo, men sak det gå att ta bort? VAFAN, då köpte jag svindyr medecin i onödan, eller inte helt men jag hade inte behövt så sjukt mycket ;)
men men, jag kan ju ha det till andra gånger!
tack för att ni sa det om testosteronet. me då om en liten tanke - min jourråtta som var värst, han hade inte det när kom (mager, diarré, omuskald, olycklig o felnärd) kan det komma nu bara för att han börjar må bättre? det är iaf way more now!
Vänligen
Sofia

absolut……han hamnar i tonåren på nytt lixom…..el hu ska man förklara de…..
jag själv….har problem me anorexi….å å vet av egen erfarenhet hur de blir när man vart väldigt undernärd till å övergå till normalvikt…..en berg ådalbana….som å uppleva 13-16 på rekord tid…..man svettas jämt å e upprörd…å så kommer mens fan…
kan ju stämma in på råttor åxå….men ja har inte forskat om de ba att min egen läkare sagt att d e så för oss människor….men varför inte bland djur me…..en liten egen teori sådä… :)

så kortfattat den gul7orangea pälsen är no bara ett friskhetstecken! ;)
låter vettigt :) Heja - mina råttor mår ju bra, typ :) haha
Vänligen
Sofia

ja eller hur…men de finns säkert nåt väl renskrivet om d e där nånstans……
en grej dock som man kan va uppmärksam på e ju fökylningar å lunginflamationer å så…för om råttan återgått till en normal vikt så blir de en snabb förändring å imunförsvaret börjar fungera igen…..som de ska…å då kan de lätt dra på sej massa…..
e man undernärd så stänger kroppen av bara för att överleva så länge de går…..så sen när allt börjar snurra igen kan lätt en influensa el liknande dyka upp….
jo, det har han haft sen han kom - har ju med mot det som vi kör på nu. vi håller tummarna för att eskil fixar detta :)
btw: han måste vara den enda råtta i världen som ploppar med ögonen o knastrar när han är hos vet o blir undersökt! vet inte om daisymink fick med det på film? :) haha vad kul det var!
Vänligen
Sofia

haha….häftigt…jadu då måste han va bra go å gla! så då lär han fixa allt! Iron Rat *håller tummarna för Eskil*
kul om ni kunde lägga upp den film snutten….alltid så kul nä de knastrar å ploppar…..de ser så nöjda ut då! :)
nej fan. han slutade när jag filmade, sen kom vetten så jag strunta i det :)
// Vanessa

de e typiskt de slutar ofta göra allt kul när man ska fota el filma…..när man väl kommer å börjar fota/filma så sitter de ba å ser dumma ut å stirrar på en som om man själv va dum i roten….