Platon poserar!

Jättefina bilder, berätta om honom!!!
vad fin han är!! :D
Ja vart ska jag börja? Jag fick hem honom från början lite oplanerat kan man säga. Jag hade praktik i en djuraffär där han och hans bröder satt just då som små. Men lilla platon blev snuvig och eftersom man inte kan sälja en råtta som sitter och nyser så tog jag med honom hem och kurerade honom! När han slutligen var frisk så hade vi fäst oss vid varandra så pass mycket att jag inte hade hjärta att ta tillbaka honom till affären. Så istället tog jag hem hans bror oxå och på den vägen är det.
Han är en mycket mammig råtta. Han klänger efter mig nästan jämt och är ganska ointresserad av att bekanta sig med andra människor. Han visar sitt ointresse ganska tydligt genom att ta sig till mig till varje pris. Haha, han är så söt. Han är verkligen min andra hälft så jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till när han försvinner ifrån mig. :/
#7 tack och bock! Jag ska hälsa honom att du tycker det! :P
gah va kär jag blir…

Åh herregud vad vacker!!! Bläsade råttor är sååå fint!
Vilken sötis! Sovbilden var helt underbar tycker jag! ^^
#10 Aaww. Han är oemotståndlig. :)
#11. Ja visst är dom fina. :)
#12. Ja visst är den söt. :)
han ser ut som en "riktig" ambk, kan han vara det? finns det sådana fortfarande i sverige?
#15: Min Mats var ambk iaf, visserligen utan bläs då men… :P
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

#15: Min Knut är ambk han med, fast med pannfläck och så är han ju halvfinsk också så han räknas inte

el dublo
ambk ska ha bläs tycker jag… gah, jag skulle kunna föda upp sådana tror jag… mums
# 15 Hm, jag är inte så insatt i färger och sånt. För jag antar att det är en färg? Så jag vet faktiskt inte. :S

Jag vill också föda upp bläsade ambk, och variegated… och bläsade capped… i blue och black… yummie yummie
Jag skulle oxå vilja se lite mer bläsar häromkring faktiskt. Sätt igång och föd upp omedelbart så jag har någon att köpa bläsar av i framtiden!
#15 En fråga ang. RIKTIG ambk. Vad är riktig och vad är inte riktig? Finns det låtsas ambk? :P
Vad väger han? Hur gammal är han (ungefär)? Vilket zoo kommer han ifrån?
Gillar utomhusbilden i magtråden… där ser han stor o biffig ut!
Jag vet faktiskt inte vad han väger exakt. :P men ca 500 gram skulle jag tro. försökte väga honom för ett tag sen men han vägra sitta stilla så vågen stannade aldrig på nått. ^^ men han väger ungefär som ett kaffepaket så runt ett halvkilo.
Han är född 20/8 2006 så han blir 1,5 år ganska snart :)
Han kommer från Arken här i finspång. En tjej jag känner som jobbar där tog en kull hemma och tog dit ungarna så jag köpte honom egentligen av henne kan man säga.
Glömde jag någon fråga nu? :D
Platon the movie!
http://www.youtube.com/watch?v=BMAr-0SPX1k
Den är säkert jättetråkig att titta på, men om nån vill glo på vad jag lyckats åstakomma så är det fritt fram. Jag har nämligen utforskat både moviemaker och youtube. ;)
i filmen verkar det dock som att Platon är död. Så är inte fallet tack o lov. :) Jag lägger bara ut en länk här för att jag kan tänka mig att om någon överhuvudtaget vill se den så är det någon som gillar råttor. Och för att jag är lite stolt som klarade att både göra en film och lägga ut den på nätet. :)
I filmen är det Den berömda lilltjejen Connie som sjunger btw. :)
Bläsat är gudomligt vackert!