Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 343 ggr
SamanthaJones
0

Stelkramp?

Jag blev just biten av en av mina jourråttor, hår som fan o på tre ställen i fingret, blöder rätt rejält. Har aldrig hänt innan (är en av de lyckliga som aldrig blivit biten innan) så jag tänkte höra, tror ni att jag behöver en stelkrampspruta? fick min för 11 år sedan.

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

LeTigre
0

Man ska vara immun i minst tio år efter en vaccination, men rekommendationen är (tror jag) att man tar en spruta om man blir biten av ett djur, speciellt om det gått så lång tid.

Kan vara värt att hålla vaccinationen uppdaterad när man handskas med mycket jourdjur som kan vara stressade och oberäkneliga. Men jag tycker att du ringer sjukvårdsupplysningen på 1177 och rådfrågar dem :)

Daisymink
0

samanthas sambo berättade just att hon åkte in på sjukhus i natt Gråter operation och antibiotika fick hon, hoppas hon mår bra! mitt hjärtegull

// Vanessa 

LeTigre
0

Nej men usch. Hade någon sena gått av då lr eftersom det inte räckte med stygn? Hoppas hon mår bra!

Daisymink
0

tror det var fingret som svullnade upp så dom fick öppna och rengöra, ska ringa henne så fort jag får numret upp till sjukan.

// Vanessa 

LeTigre
0

Åh stackars! Hälsa från oss! :S

SamanthaJones
0

nu är jag hemma på permis. lite svårt att skriva med en hand måste jag säga…

har öppnat hela pekfigret o inne i handen för att skölja rent 2 ggr o sen en jävla massa med. men jag känner mig pigg nu iaf :)

Vänligen

Sofia

sockerrattan
0

Skönt att det löste sig! Fick du mera stelkrampsvaccin?

Mia//

Grodan
0

Och hur är det med råttan?

Fattar fasiken inte VARFÖR alla dessa aggressiva råttor ska omplaceras, hållas vid liv, flytta runt etc… gah!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

SamanthaJones
0

Han mår kalas, lika go som innan.

Han är absolut inte aggressiv, var  helt o hållet mitt fel att det blev som det blev, kan skriva utförlígt om vad som hände när jag har båda händerna att skriva med!

På tal om aggressiva råttor så håller jag med om att de borde få somna in, precis som alla aggressiva djur.-

Jag ringde sjukvårdsupplysningen; de sa att jag skulle ta en ipren o gå o lägga mig, men jag åkte in ändå o tur var det för annars hade jag inte haft något finger kvar idag. var infekterat in i benet o hela senan, fick öppna o spola två ggr o sen en jävla massa antibiotika.

Vänligen

Sofia

RobFrazie
0

Hoppas verkligen att du inte råkar ut för det igen Samantha… Och hoppas att ditt finger snart blir bra igen!!!! :D

LeTigre
0

Aj aj.. hoppas det i allafall var vänster hand (om du är högerhänt, annars tvärtom)! Och hoppas det läker fort och att du bllir het återställd. Så jobbigt att vara enhänt ju.

Kramis

Girlie
0

#8: För att man tycker att djur har ett egenvärde? Att de förtjänar att leva så länge de mår bra?

Nu är jag inte införstådd i just denna situation men jag har blivit biten, av en jourråtta som fick stanna här livet ut. Förstår inte varför hon skulle ha avlivats då hon inte heller var agressiv.

Cupid
0

Aj tusan. Hoppas du blir bättre snart, måste ha gjort riktigt ont. Tur att du aggerade fort. Krya på dig.  :)

SamanthaJones
0

Det är i höger o jag är högerhänt men det går framåt, fick börja på sjukgymnastik idag o snart är jag back to normal :)

Vänligen

Sofia

Daisymink
0

låter lite löjligt med sjukgymnastik..

och då fingret tar du ett steg åt vänster, ett steg och höger.
plocka lååångt upp och ta äpplena, bra! ner i spagat och upp i hopp!

hmm?

// Vanessa 

SamanthaJones
0

ja, det låter jävligt sjukt. speciellt när man sak göra övningarna då blir det roligt…

"så böjer pekfigret på huvudet o nickar" hahaha

Vänligen

Sofia

Daisymink
0

haha, skulle inte du sova nyss ? bajsapa

// Vanessa 

SamanthaJones
0

J, men jag var ju tvugen o svara först :P

Vänligen