Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 300 ggr
Theres
0

Dropphink...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Satte fast en liten burk under vattenflaskan så vattnet inte droppar ner i buren, men de jäklarna sliter ju loss burken, och jag hittar inte ståltråden så kan inte sätta fast den med annat än tejp atm… det blir ju jätteblött i buren om burken inte sitter där, för varje gång de dricker så börjar flaskan droppa ett tag efteråt =/

golf.ifokus.se

LeTigre
0

Byta till bättre flaska?

Theres
0

Har provat otaliga flaskor under 8 års tid och alla läcker =/

golf.ifokus.se

Keno
0

Hur är det möjligt att alla läcker? O.o

Theres
0

För alla vattenflaskor är kassa… =/

golf.ifokus.se

Keno
0

Hahaha. :D Mina läcker inte. :P

Theres
0

Då kan vi ju byta då :P den jag har till råttorna läcker, den jag har till illrarna läcker… Den jag har i illrarnas transportbur läcker… de 7 flaskorna som ligger i garaget läcker och endel är sönderbitna (gummigrej som höll fast pipen man dricker ur som bitits bort)

Ska nog leta reda på ståltråden och sätta fast dendär dropphinken på riktigt… Tejpen håller bara i 2 minuter :P

golf.ifokus.se

Stephanie
0

Fyller du dom helt med vatten då? Och skruvar på locket rätt? Räcka ut tungan Alla vattenflaskor droppar lite när man precis fyllt på dom, eftersom det måste bildas ett vakuum. Ju mer luft det är i flaskan (alltså hur lite "fullt" man fyllt den), ju mer vatten måste droppa/drickas för att det ska bildas tillräckligt mycket vakuum.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Grodan
0

trodde det skulle vara med en bild på vattenflaskan… hm

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Theres
0

Ja, men det är ju bara en vanlig enkel vattenflaska som finns att köpa i alla djuräffärer? :P

Och jag har haft vattenflaskdrickande djur i över 8 år, så jag borde ju hitta något droppfritt snart Fundersam

golf.ifokus.se

Pandae
0

alla vattenflaskor jag har /har haft har alltid läckt mer eller mindre:/

de finns ju sånna som är till fåglar, dom kanske kan funka? :)
http://www.guldfisken.se/beta/catalog/akita-vattenautomat-blaa-p-1394?osCsid=c59d9d2eccf8a6ff681c131dd8dd54b0