Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 373 ggr
SamanthaJones
0

Hobbyuppfödare...

Jag vet ju att det finns rätt så många etablerade uppfödare här inne men man hör inget om hobbyuppfödarna eller de som precis har satt igång.

Vilka är ni och var bor ni? :9 vore kul att höra om er oxå :)

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

SamanthaJones
0

putt putt, jag vet ju att ni finns! Kliv fram ur grderoben nu :P

Vänligen

Sofia

Allamej
0

Vad klassas som hobby?

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

SamanthaJones
0

Att man inte är registrarad uppfödare hos srs eller det som man hör mest om (typ Daydreams) Glad

Vänligen

Sofia

Grodan
0

srs uppfödarna är hobbyuppfödare

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

LeTigre
0

Alla uppfödare som vistas här inne måste per definition klasificeras som hobbyuppfödare. För som hobby klassas ju det man inte kan leva på, dvs förtjäna sitt uppehälle på, det man gör "vid sidan om". Det finns vad jag vet inga sk. proffesionella råttuppfödare i srs då de inte föder upp för ekonomisk vinning och knappast tjänar särskilt mycket på sin uppfödning.

Daydreams
0

förstår vad du menar, Sam, men de flesta som föder upp sällskapsråttor om inte alla är sk hobbyuppfödare. Dvs man gör det på sin fritid, man tjänar nada på det pengamässigt och råttor är en stora "hobby".

Men du vill veta mer om dom som inte går ut med att dom föder upp i form av hemsida etc antar jag.

Att använda mig som exempel är nog inge bra då jag verkligen är nybörjare och definitivt inte borde vara någon av dom "man hör mest om" då jag endast har två kullar ute i Sverige.

LeTigre
0

Det finns ju en hel del medlemmar här inne som tar kullar ibland. vet att RobFrazie haft kull och Pottsorken83 ganska ofta tror jag. Kolla grodans tråd "vilka har kullar"

RobFrazie
0

Jag är väl ingen uppfödare ännu. har en kull… Men jag ska börja att avla lite granna. ska bara hitta någon fin hande först bara :D

Babbett
0

Jag är absolut en hobbyuppfödare….fast det är väl alla?

Om det inte räknas som hobby så ska man deklarera, vem gör det om de har en kull då och då??