Gp ägare =)
Hej!
Jag blev lite nyfiken på hur många Gp ägare det är här inne? Jag vet väl några, men säkert inte alla =) Verkar ändå vara rätt många här inne. Hur mkt väger era pluttar? Lava väger 1272 g och är ca 4 månader. Var kommer era råttor ifrån? Haha, många nyfikna frågor :P Lava kommer iaf från Lollo86 här inne.
Lägger in en söt bild på lilla Lava =) Inte jag som har tagit bilden, utan det är Louise. Hade gärna lagt upp egna bilder på henne, men kameran är i skåne och funkar itne att föra över bilderna från den ändå =(
Sätt gärna in bilder på era sötnosar också!
Glömde fråga.. Har ni haft "problem" med att eran Gp sprättar bottenmateril utanför buren? Lava gör det och det gör mig galen! Har ni några tips på hur jag kan göra för att få bort det beteendet eller vad jag kan göra för att slippa ha bottenmaterial över hela golvet och rummet?
*räcker upp handen*
Anders, som egentligen heter Oxenstiernas Giant Anger, kommer från Oxenstiernas Giants (inte medlem här vad jag vet)
Vikt har jag ingen aning om, vanliga råttvågen tolererar för lite vikt och när jag har honom i famnen och sen väger mig själv och räknar matte funkar inte heller, enligt den metoden har han gått ner ett halvkilo på några dagar så knappast liksom :P Men ungefär 2 kg skulle jag tro att han väger :)
Anders sprätter inte ut, men gräver upp allt i ett hörn så det hamnar massor utanför. Till honom har jag lagt in en trasmatta på botten istället vilken bara blev söndertuggad, men det kan ju vara värt att testa iaf. Här hemma får han sprätta bäst han vill, jag får helt enkelt sopa upp det från golvet :)
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
GAH så SÖT HON ÄRRR!!!
jag har inte vägt min Ronja än men ska väl ta å göra det. men Lava lär väge lite mera :D har ju nyss fått en köksvåg så det ska nog gå å väga då.
Anders är också otroligt fin :D
Jag måste fråga om någon här har bra tips mot vad man kan göra när de biter så försärligt på plastbottnen? såg igår natt att mina tje BUSAR hade bitite ett hål i buren så de kan springa ut :S:S:S men jag satte nu det hålet mot en vägg så jag hoppas de inte kan komma ut nu.. men man vet fan aldrig med dom där rackarna :S
shit så pussvänlig lavas mage ser ut :D :D :D

Alla jävla inlägg försvinner för folk pratar när ja skriver ;P
Får iaf hem mitt lilla underverk.. En hona från Zickan om ca en - två veckor :).. Längtarrr..
jag hämtar min om exakt en vecka:)
Jag är ägare till Nemesis"Nemi" och hennes dotter z'Alva.
Hade den ökände Tintin ett halv år men han var för rädd för hunden så han bor numer som ensam djur i nynäshamn.
Sedan har jag halva Rat think's scott: Tina kan inte själv ha honom pga hus problem, massa jobb och killens allergi. SÅ just nu bor han här
Sedan finns det även Nemi och Scotts två ungar som hunsar runt.
Beror på.. spån som jag hade först i början åkte alltid ut. även lärt mig att spån kan vara direkt farligt mot djur så jag började med gamla slit och släng kläder. billiga handdukar tillsamans med allis och kattsand. Eftersom alla protesterar mot hörn toan och bär omkring på den så lägger jag sand eftre jag sett vilket görn de vill använda.. Sedan kartonger, papper, en hel toa rulle som man hänger i bur taket så den ännu går att rulla upp är en väldigt kul leksak och bra botten matrial allt eftersom det kommer ner.
Jag vet tyvärr inga vikter. Här hemma går allt bara sönder. När nemi var ett halvår vägde hon 1,7kg. sedan dess har jag inte vägt henne så bra. Alva blev väldigt mobbad av Nemi en period och åt dåligt så hon är lite mindre än Nemi. Trode det skulle räcka att dela på dom men de hotar ju varandra genom galler. Det gick som tur var över.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
sorry.. jag skriver saker mitt i natten när jag verkligen borde sova.
blir rejäla stavfel och omvända meningar :-/
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.