OT Läskig kossa
Dessa kan ej föda själv, de kejsarsnittas. Behövs dessa i sverige? dessa ger mer kött än andra köttraser.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Dom är manipulerade så långt man kan… tycker synd om dom… kan dom inte bara komma på hur man framställer kött i en behållare.. på så vis så slipper djuren plågas och "behovet" tillfredsställs utan något lidande.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
usch dedär är hemskt..=( det borde inte vara lagligt=/

Åh jag blir alldeles kall inombord varenda gång jag ser belgisk blå. De är så monstruösa, vad sysslar vi människor med egentligen!! Jag undrar hur mannen på bilden, han som håller i grimman, tänker. Ser han inte hur det här djuret lider bara över att existera i sin egen kropp? Har han inget samvete alls? :'(
#4 Dessa ger mer kött, mer pengar, allt handlar bara om pengar..

#5 jo jag vet, men en människa är ändå en människa även om han drivs av girighet. Någonstans under det där finns ju känslor och tankar, och jag undrar liksom bara om han någonsin ifrågasatt det han gör.
hm lägga ut på blocket av alla ställen ha ah inte direkt det jag trodde folk sålde där
#7 Förstår ej heller, har inte bönder en egen annons sajt i deras förbund? kanske han vill nå fler? men kanske inte finns så många bönder som vill ha denna ras.

It´s all about the money… "Meja"

sjuukt….
Trodde att dessa va olagliga i sverige:/

Är inte såna olagliga?

De har varit olagliga i alla fall.. måste ha ändrats?? Vet att en bonde körde halv belgian blues för ett antal (10?) år sen och det upprörde många. Tragiskt om vi tvingats ändra lagarna pga EU's urusla djurrättsinställning

Renrasiga Belgian Blue är OLAGLIGA att FÖDA upp i sverige men inte att importera. Så du får korsa dem med andra kor för att denna naturligt uppkomna mutation ska föras vidare, dock är det en 50/50 chans att avkommorna ska få genen, vet inte om den är ressesiv dock…då är det ju en tillbaka korsning som krävs för att den ska ge uttryck.
Många idag tror att dom har uppkommit genom Gen Modifiering men så är tyvärr inte fallet, hade det varit så så hade dom inte funnits i sverige..
Det tragiska är att människor faktiskt föder upp djur som ser ut så här, bara för att mutationen finns måste den ju inte bevaras eller hur? Lider med dom stackars kossorna, det bästa sättet att motarbeta sånt här är att antingen köpa när producerat där du faktiskt kan åka ut och se hur korna ser ut och lever eller bli vegetarian…för du vet aldrig vad du får på tallriken när du köper i butik eller hur det djuret har mått…
Hm tragiskt att ekologiskt och närproducerat kött kostar dubbelt så mycket eller hur?