:O
ja har mina råttor hos min mormor för mamma är störd , men ja undrar va man kan ha för "leksaker" till råttorna , jag köpte en häng matta men den ena bet sönder den =(( han sov i den en gång och på morgonen så va den helt sönder riven , så va kan man ha igentligen som dom inte biter sönder jag vet att de alltid finns en riks att dom gör de men nånting måste finas :O
nån som har nått bra råd !!! ???

En bra leksak som råttor får bita sönder är toalett/hushållspappersrullar (när pappret är slut på rullen)
Men de tycker ju såklart att det är kul om det finns lite papper kvar på rullen också ;)

vfr är din mamma störd om jag får fråga?? :P hmm, hon kanske inte gillar råttor eller? haha
mina råttor biter på allt, senast tog dem sönder ett sånt där träningsredskap, mina hörlurar + lakan :D Går ju å säga nej så dem kommer ihåg det typ de senaste 5minuterna sen biter dem på samma grej igen som om det var ett tvångssyndrom.
toapappersrullar har mina men dom tycker dem e tråkiga hihi
Häng in nya hängmattor, förr eller senare kommer dom på att det är mysigare att sova i dom än att trilla ner för att dom gnagt på dom. :)
Toarulle MED papper är en riktigt rolig leksak… :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Sök på bilder på era råttburar, där kan du se bilder på väldigt många fina burar och på det sättet få tips om vad dina kan få att leka med.

Jag använder gammla handukar funkar jätte bra till råttorna. Klipper till dom och hängder upp. Sen kan man tvätta dom och åtteranvända dom om det går eller göra en ny. :)

varför min mamma är störd ? haha hon bara är de , Joo hon älskar min råtta jag har hos mormor , men hon vill inte ha råttor hemma , Men men ja vet inte vad de är för fel på henne , hon är bara almänt störd :P hehe

TAAAAAAACK Alla som har skrivit , har inte vart inne på länge för att jag har inte tid med datan men nu ska jag prova lite saker och kolla om dom tycker om de :D