Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 774 ggr
RatLover
0

Upp, Mitten, Ner...

Den här "leken" såg jag på hamster.ifokus….

Det går till såhär:
^ Du svarar på frågan den över dig ställer
<Du berättar lite om dig tex vad du gjort idag
\/Du ställer en fråga till personen under dig

Okej jag börjar:

^Har ingen fråga att svara på

Fråga: Vad har dina råttor fått till frukost?

occupiedangel
0

^ Idag fick mina råttisar risgrynsgröt & havregryn, dessvärre samma som igår men jag hade inte mycket hemma.

> Idag har jag hämtat busskort och fixat en ny gosfilt till råttorna! :)

Fråga: Vad heter din råtta/dina råttor?

Stj3rnfallet
0

Mina råttor heter Lava (Gp råttan), Mini, Tjockis och Buffy =)

Jag har jobbat idag :P

Fråga: Har du ngn favorit råtta?

Raja
0

^Min favorit är nog Eli.

<Idag har jag bråkat med en tant i tvättstugan, suttit i telefon kö och bråkar med tvättmaskinen.

Fråga: Hur länge är dina råttor ute varje dag?

RatLover
0

3# Bråk bråk ;)

Girlie
0

^ De är ute i stort sett hela dagarna, köket är deras rum så de kan springa fritt.

> Jag har klippt klorna på mina sötnosar, det gick sådär med tanke på att så fort man håller i en råtta är det 5 andra råttor som också ska klättra på matte och på den stackars råttan matte håller i!

Fråga: Hur många råttor har du haft som mest?

pralin
0

^ Två :P Skulle nog vara fler om jag hade plats och tid.

> Idag har jag gjort Halkan, till det kommande körkortet ;D

Fråga: Hur lång tid i snitt spenderar du vid råttor.ifokus varje dag?

dorkey
0

^ Kollar lite då och då, ganska ofta, men skriver inte alltid.

> Idag har jag gått till skolan & varit med vänner, jag har ett ganska trist liv =P stukad hand har jag också.

Fråga: Hur många hängmattor finns i buren?

Pandae
0

^ Hmm jag har en…men sen har jag en såndär sak som också hänger fast med 4 "hål" i så man kan ju se de som 5;P haha

> Idag har jag städat, pluggat (försökt lära mig vektorisering) och druckit cola:P

Fråga: Vad för djur har du haft(typ hamster, katt, hund) ?

Tosca
0

^ Som liten har jag haft en hamster, en katt och sju kaniner. Plus de råttor som numera är råttänglar: Ivan, Tetris, Liten (Mauser), Hoppetossen, Kassler och Fender.

> Idag har jag badat mina arbetsskor i klorin (de hade möglat i källaren) haft över en kompis på besök och fotovisning, diskat, städat och pratat med rederiet. Ni får stå ut med mig i ytterligare några dagar, jag åker inte än ;)

Fråga: Om du fick namge en råttkull, vilket tema skulle du ha på kullen, vilka namn och varför?

Fotograf, styrman, råttmor och illustratör
Portfolio på Flickr

Allamej
0

Jag skulle ha ett Stargate SG1 tema :) Ja… jag är ett freak :D

O´Neil

Carter

Teal`c

Skaara

Sha`re

George

Cassie

Jackson

osv. osv… Blir jag riktigt inne på det så kanske jag slänger in några Gould också så det blir lite kul :)

Varför? Jag sa ju det det första jag gjorde… Jag är ett freak

Idag fick jag hem det jag trodde skulle vara den perfekta parning/bebis buren jag någonsin skulle ha.. Visade sig att den var skräckburen från de mörkaste delarna i Italien om vi ska tro mina råttor… Otroligt skrämmande att ha plast runt om… så nu ska jag försöka lista ut ett annat användningsområde för den…

Skräckhus till halloween, time out bur till katterna… jag vet inte…Både och kanske…

Hur kom det sig att du började med råttor?

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

LeTigre
0

^ Hade träffat några charmiga råttor genom åren och alltid tyckt de var fascinerande djur. men det hela började på riktigt när jag praoade på djuraffär för en halv livstid sen och föll pladask för en liten pigg Faramir.

> Idag har jag örsprångsvakat med värkande son 00.00 -07.00, lämnat dotter på fritids, varit på vårdcentralen, åkt in till institutionen med sonen sovande i vagnen (när får jag sova då, gny) , hämtat dottern, lagat mat, städat råttbur, badat ungar och är nu på väg ut i tvättstugan. Intressant liv man lever.

Fråga: Skulle/har du flytta/t ihop med någon som hatar råttor?

[daniel85]
0

^hm skulle nog vara svårt och bo med någon som hatar råttor med tanke att man grejer så mycket med dem =D leker ju och har dem ute varje dag =)

> städat mästarborgen som det heter här på kåren idag, annas lekt lite med råttorna och pluggat lite… har kunnat för första gången kunnat klappa alla katungar idag oxå sen de kom hitt i torsdag utan att de fräser på en =D

fråga: vad älsar dina råttor allra mest att få att äta på?

annelie-h
0

^Hasselnötter med skal och lax.. lax är godast och hasselnötter roligast, låter hemskt bara:)

>idag har jag skrivit på ett förstahandskontrakt för en lägenhet i ganska centrala göteborg:) och pluggat… ytterst liteGenerad

Fråga: hur många råttor känner du att du maximalt skulle kunna ta bra hand om?

Keno
0

^Hmm, jag vet inte. Men 4 st skulle jag nog ha tid att ge bästa möjliga omvårdnad! :)

>Idag har jag hämtat mitt mobila bredband på posten och bråkat med det hela kvällen, samt suttit med telefonsupport i timmar och inte fått skiten att fungera! Värdelösa helvete!

Fråga: När skaffade du dina första råttor och varför just råttor?

Daydreams
0

^För ca 10 år sedan fick jag ett samtal från en kompis som ägde en reptilaffär, de hade fått in en råtta från en tjej som avlat men tröttnat och som tyckte att de kunde mata ormarna med henne. Min kompis klarade inte av det då hon var väldigt tam och somnade i hans händer så han ringde mig, för han visste väl att jag inte kunde säga nej. Kunde ingenting om råttor så lilla Jolly hade det kanske inte så roligt men hon hade iallafall fullt upp med att bygga om min bokhylla till råttbo. Hon var väldigt tam och tillgiven och när hon gick bort blev det otroligt tomt. Så då bestämde jag mig för att skaffa råttor just för att dom är så underbara djur som ger så fantastiskt mycket.

>Idag har jag varit med tre goa ungar på ett lekhus under dagen, avlivat två  älskade råttor på eftermiddagen, gråtit och blivit tröstad av mina underbara vänner på kvällen/natten. 

V Fråga: Vad tycker du är bäst och sämst med  RIF?

LeTigre
0

^ Bäst: Att det (nästan alltid) är öppet för alla åsikter (vilket dock inte betyder att alla tycker lika) så att debatterna flödar fria samt att det finns så många orginella och fantastiska människor (som alla älskar råttor!) samlade på ett och samma ställe. Sämst: att alldeles för många är så osäkra att de tar saker alldeles för personligt och har svårt att hantera en sund debatt utan att bli sårade samt att iFokus är toppstyrt och hellre tystar än lyssnar.

> Idag började jag dagen med att stänga av larmet och drömma att jag mötte ett gammalt ex jag antagligen aldrig kommer över på en fest. Väldigt bitterljuvt återseende. Snyft. Försov oss därför. Sen har jag djupdykt i intapsykiska personlighetsbegrepp resten av dagen och skrivit på ett pm om detsamma.

Fråga: Anser du att vi ska fortsätta påpeka spånets uppenbara olämplighet som bottenmaterial eller ska vi låta folk göra som de vill och undvika hätska debatter?

Mimus
0

Ibland skulle det ju vara skönt att bara låta dem fortsätta att använda d där j*la spånet då de envisas MEN för råttornas skull tycker jag vi fortsätter att bråka :)

Idag har jag vaknat av att mormor ringde å tjatade om samma sak tre ggr om när ja skulle lämna min vovve, la till slut på.. Sen tvingade ja upp den morgontrötta hunden å åkte te skolan å sitter nu här å har ångest inför alla hemtentor å redovisningen som börjar snart :P

Fråga: Hanar eller honor? För och nackdelar

[Inana]
0

^Jag har honor, mest för att jag har lite svårt med hanarnas, som man säger, big balls. :P Jag har haft hanar också men är oerhört nöjd med mina tjejer :D

>Idag har jag precis gått upp, jag veeeet. Men det blev en lång natt och jag kunde inte sova.

Fråga: Favorit färg och/eller teckning? På råtta då :P

Bassee
0

Jag tycker Augoti är en fin färg.

Din favoritråtta i din flock och varför?

Bassee
0

Oj glömde…Idag har jag varit i skolan hela dagen och pluggat in otroligt tråkiga läxor.

Keno
0

^ Platon är min favorit, helt enkelt för att jag är störtkär i honom! Men jag älskar självklart mina killar lika mycket!

> Idag har jag varit i stan och handlat grejer till min nya lägenhet! En liten byrå bland annat. :)

Fråga: Vad gav du dina råttor för mat senast som inte var Torrfoder?

LeTigre
0

Då kör jag igen och ser om fler vill leka :) 

^Pasta med grönsaker och någon sås och krafs, vår middag. Yogurtgodis.

> Idag har jag torkat spyor, plockat ner alla julsaker, servat två sjuka ungar precis hela dagen, skurat varenda millimeter av lägenheten med bakteriedödande medel för att klara mig från magsjukan och byggt med lego. 

V Fråga: Beskriv djuret råtta med tre ord.

Jimmy-Sama
0

^ Intelligent, social, superba ägare ^^

> Idag har jag tagit det relativt lugnt efter den extremt uttröttande 16-timmars arbetsdagen igår.
Tror jag öppnade di blå runt 14:30, vilket var good.
Sen käkades det hämbörjer, och på kvällen ommöblerades det i råttburen. Och nu sitter jag och gapar framför skärmen som vanligt.

V Fråga: Beskriv dig själv som råttägare.

dorkey
0

^ en aning slarvig, pussig, bäbispratare, hispig.

> Idag har jag ännu inte hunnit gjort så mycket. Ska till skolan kl 10.30 för storkör, vara med någon på min 2 timmars och 20 minuters lunch och sedan gå tillbaka och plågas i skolan ett tag till.

V Fråga: Hur många råttor (om du hade tid, plats och pengar) skulle du vilja ha sammanlagt?

Yaeko
0

^ två eller tre skulle nog räcka för mig. annars blir det för mycket ansvar… skulle nog inte ha tid med fler :( kanske när jag blir 80 år och bara sitter hemma och degar xD då kan man skaffa råttor :D (undra bara vad jag tkr om råttor då..)

> idag har jag vaknat, ätit, kollat på sovande råttor, och åkt buss till skolan. nu har jag spanska och borde plugga egentligen x) hehe

V Fråga: Brukar din råtta hitta på nåt bus? Och vad för bus? ;) *idétorka*

PlusPlus
0

^ Kommer på alla möjliga sätt och få upp sin bur på vad jag än har för lås och sedan så är de ute och ränner när jag är borta ( typ i skolan elr iväg och handlar). När jag kommer hem så har de tuggat på det mesta som de inte får tugga på. -.-

> Idag har jag (segt men otroligt) tagit mig upp ur sängen, gjort mig i ordning och gosat lite med bebbarna. Nu sitter jag i skolan och har ett (för tillfället tråkigt) ämne vid namn Grafisk Kommunikation.

V Brukar din(a) råtta/råttor resa ragg och fräsa?