Färg som mörknar?
Hej! :)
Jag tror att jag har frågat detta innan, men jag fattade aldrig ^^
När råttor bleknar kallas det ju för roan (eller?), men vad heter det när det blir tvärt om då? Min ena råtta var nästan helt vit när jag köpte honom, men sen, nästan från en dag till en annan, blev han ljusbrun på huvudet och bak på ryggen. Heter det också något speciellt?
Bild?
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Siamese?

Hej!
Det finns färger som kan ändra sig och bli mörkare när råttan blir äldre. Det kallas inte för något speciellt och har inget samband med roangenen som bleker färgen.

Hur gammal var han när du fick honom?
På bilden syns det att han är striped roan…fast i en väldigt ljus färg. Vilken färg vet jag inte…
Bob är unik :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Skrev första inlägget innan bild nr. 2 hade kommit….
Han ser ut som beige striped roan…eller nåt. Beige är väldigt ljusa som bebisar.
vilken cooling, vill se meeera foton på Bob som han ser ut nu!!!
Hm okej :) Enligt dem i affären så var han runt sex veckor när jag köpte honom. Så då kommer han att ljusna igen, eftersom han är roan?
Intressant… Enda genen jag skulle tro mörknar på det där sättet är pearl. Så någon pearl variant?
Hur gammal är han nu då? För han är ju roan också så då bleknar han nog när han blir äldre.

Intressant.. först mörknar han, sen bleks han..? Snacka förvirrade färganlag! 

Cinnamon pearl? Min cinnamon pearl-bebis var ljust ljust grå från början, nu är han brun-orange-grå.

#14 brun-orange-grå? Intressant färg! Bild?
#13 Jaa :/
Fast vi går ju också tillbaka i utvecklingen lite när vi blir gamla ^^ Som med tänder! Föds utan, får tänder, och går sedan tillbaka till stadie ett - inga tänder :P

Det var nog den finaste teckningen jag sett hittills :P

#18! Helt otroligt galet söt pojke! :D

#19: Tack!
I pearl-linjer kan minkarna som dyker upp vara ljust, ljust pärlfärgade som bebisar, och sen mörkna till mink som äldre. Tror att din kille är en sån faktiskt =P

#18 han till höger var himlans söt tycker jag, blue? :D

#21: Haha, blue? Han är black eyed white ju :O

#4 men gud va sött!!!! 
#17, #24, Han tackar ^^
Men. Då är han alltså en mink striped roan? Eller kanske en pearl striped roan? *totalt värdelös på sånthär*

Ja, en mink striped roan skulle jag gissa på!
Hör efter med Råtz.
häftigt iaf…
≧◔◡◔≦