Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 477 ggr
Reklamfritt
0

Behöver en bur !!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har precis skaffat två otroligt fina råttor men för närvarande har jag ingen tillräckligt bra/stor bur åt de små liven. Har just nu en kaninbur men den känns för stor på brädden och för liten på höjden. Tar alldeles för stor plats i mitt lilla rum så behöver verkligen en annan för min och råttornas trivsel. Någon som vet vart jag kan få tag på en bra rått/fågelbur ? Eller har något jätte bra sätt att göra en hemmabygd på ett enkelt och praktiskt sätt ? :P tack på förhand !

DoD
0

en hyffsad rått bur kan man ju köpa på arken eller i dom flästa "större" djur affärer för ca 1000lappen vilket är dyrt iof men själv har jag just köpt en begangnad fågelbur åt mina fem flickor för bara 150 innan dess hade jag tre likadana burer ovanpå varandra som blev ihop byggda:P jag insåg just att jag nog inte var till så stor hjälp för dig sorryGenerad

Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!

Att förstå är att förlåta

Keno
0

Haha.

Euhm, har du kollat på blocket? Där säljs det ju tonvis med rått/fågelburar nästan jämt och inte dyrt heller..

Reklamfritt
0

haha bra tips iaf :P måste fixa detta problemet snart xD får leta lite mer på blocket och sånt :P

Mymlan
0

#2 Och jag som ej finner en enda bra bur som jag vill ha där på blocket eller på eniro.se köp&sälj..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Keno
0

#4 Det kanske beror lite på vad man är ute efter oxå. :)

Mymlan
0

#5 Bur jag kan ha minst 5 st i, ej låga vill ha på höjden.. Har inte så stora krav mer än inom Sthlms län.

Ladyinred
0

eller varför inte köpa en till kaninbur och stapla gallerdelarna. de finns gott om billiga kaninburar. mellan 200 och 500 kr

Reklamfritt
0

har redan testat de :/ funkar inte alls bra tyvärr :(

Ladyinred
0

ah vad trist för jag har sett andra göra så. du sätter ihop dom med buntband eller ståltråd.

Keno
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#6 Du hade rätt i att det fanns väldigt få burar i sthlms området som uppfyllde det kravet. Men som sagt, man kan ju stapla. Jag har två parakitburar på varandra som jag satt ihop. :) Har visserligen gjort om den lite sen dess. Inte lika gallrig på övervåningen. :)

Mymlan
0

#10 Har en bur som är staplad men no more en sådan till. Den är mkt mkt svår städad för mig, tungt. Bara den jag bor med som kan rengöra den, ta av gallret, ta det till badkaret. Jag har fibromylagi och klarar ej av tunga lyft *vilket jag många ggr gör ändå men får lida F*N av det sedan*

Visst höga burar är ju svåra får rengjorda i badkaret men finns hink, vatten, medel och diskborste.

Keno
0

#11 Det skulle alltså va bäst med något papegojaktigt där man kan bara ta bort själva botten? Att det är svårstädat har du ju rätt i. För det håller jag med om. Visste bara inte att du hade de problemen. :/

Reklamfritt
0

usch sånt här är otroligt svårt :/ precis, en förstor bur kan ju vara svår att städa… jag har en fågelbur som tyvärr är upptagen av en gammal fågel som är 33 år och håller på att trilla av från pinnen :/ Den är perfekt men man vill ju inte heller sitta och hoppas att ett djur man haft hela livet ska försvinna :( usch så hemskt det låter

Keno
0

#13 Det finns väll inget annat än att hålla ögonen öppna egentligen. Håller man bara utkik så brukar det inte ta lång tid innan något bra dyker upp!

Ladyinred
0

och det går åt snabbt..

Reklamfritt
0

mja det får väl bli så :)