Omplacera råttor.
Hej! Köpte 4 råttor med bur från en ägare. Två små tjejer 6 mån bor i övrevåning, två vuxna killar( herrar i mittenålder kan man säga🙃) 1år 3 mån i nedre del. Stor bur och alla har plats och annat. Tjejer ägare köpte från uppfödare och de är jättesnälla!! Mina barn blivit aldrig bitid. Och råttor kommer på morgonen att väcka upp min 6 åring dotter. De älskar varandra.
Killar- är jättestora siamer och är jääätefina med svarta ögon, en av dem dumbo, andra toppörad. Killar hade två ägare före mig. Dumbo är snäll kille. Men kan bita endast när han är trött efter bysiga lek och mycket kärler mot honom. Med toppörad bitar när som helst. Han bitid alla barn, mig. I buren, i väskan, på soffan. Båda dem hämtar mat så agressivt som man aldrig matade dem…toppörad visar sig som alfa, bestämmer i buren och på allt han kommer på. Jag undvikar barn att gå till buren. Själv jag vill inte klappa honom- alltid jag blir bitid kanske. Vill inte försöka! De båda är så fina så jag vill inte söva den som bitar och då blir brorsa ensam..Trots behöver bara omplacera dem båda till person som mycket erfaren med råttor och kan jobba med dem för att hjälpa de komma i rätta relationer hos människa..jag ska saknas mycken om den dumbo som bitar inte, men hur det ska se ut för de båda om jag ska dela dem?

Du kan ju se om du hittar ett erfaret hem till den som biter. Och skaffar en annan kompis till hanen.
Kan även testa att kastrera den hanen som biter. Det kan va hormoner bakom. Då hjälper det med kastration.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Den som biter mår inte bra. Jag hade testat kastrera först.
Håller med. Kastrering kan göra under.