Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 617 ggr
sarocky
0

Bottenmaterial?

Här i denna tråden tänkte jag att vi kan berätta vad vi har för bottenmaterial i våra burar till råtterna och hur det funkar.

Detta är alltså ingen tråd där vi ska klanka ner på personer som har spån osv. utan, berätta vad just DU använder och possitiva och negativa efarenheter av det.

Jag repeterar: Inga påhopp i denna tråd.

:)

Allamej
0

Hehe, en spåndiskution som inte ballar ur :) Ok

Jag har aspspån från Kaytee. Suger upp urinen bra, luktar gott och är mjukt för de små tassarna. Till det har jag toalådor med kattsand i.

Det finns nog inget negativt med aspspån tror jag… I love it!

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Keno
0

Jag använder träpellets. All pet pine! Jag tycker det är skitbra för det tar bort lukten och dammar inte. Luktar dock lite om själva ströet men det luktar ju inte kiss iaf. :) Sen brukar jag riva lite tidningspapper eller något åt som som dom kan leka med och bygga kojor av. :)

Babbett
0

Alflis, toa-lätt och/eller hyvelspån…

Honorna har toa-lätt enbart i toa-lådorna….hos hanarna finns det vissa slarvers som inte lärt sig vart toan är så nu har jag gett upp och kör toa-lätt blandat med al-flis i botten.

Tidningspapper använder jag bara som bomatrial till honor som ska föda ungar, det har väldigt bra värmeisoleringsegenskaper! (*pust* vilket långt, fint ord det blev..).

Hyvelspån är det skönaste som finns fast det är svårt att få tag på från lövträd tycker jag :-(

Babbett
0

Nu blev jag förvirrad, al eller asp? Al eller asp? Al eller asp??

Måste kolla säcken i förrådet Generad

Babbett
0

#2 Snygg råtta på avataren Skrattande

sarocky
0

Värmeisoleringsegenskaper :) HI hi

TienMu
0

borde va asp….

TienMu
0

va de asp el al? nyfiken jue…*le*

Keno
0

#5 tackar så mkt. :)

Babbett
0

#8 Jag var lite lat och orkade inte gå ut….så jag frågade om sambon kunde kolla nu när han precis kom hem.

"Det var Lind", sa han…

Jag sa "VAA?? Det kan det väl inte va??"

…och det kunde det inte, det var Asp…han bara skojade :-P

Babbett
0

#9 Finns h*n med i en annan tråd? Om inte så får du starta en!!!

Keno
0

#11 Starta vad för tråd? Nu hänger jag inte med. :P

Ladyinred
0

Jag använder gamla dagstidningar vilket mina bekanta uppmärksammat så de brukar dumpa av sin tidningsinsamling hos mig ibland vilket e uppskattat. Sen är det så enkelt att få tag i. På skolan får jag mer än jag tål om det behövs och på pizzerian e de oxå glada att se mig. Och skulle det nån gång tryta så kan jag ringa till Konsum o be dem spara alla dagstidningar som inte blir sålda nån dag, tyvär kräver det lite planering för jag kan inte få dagens av nån anledning…

Visst det luktar ganska snabbt, men jag e för snål för att prova nåt annat :P

Keno
0

#13 Det är alltid bra att tänka ekonomiskt. :P

Babbett
0

#12 En bildtråd med din bläsade råtta :-P

TienMu
0

Lind…hihi…

Keno
0

#15 Jaha! Du tänker så. Det ska väll kunna ordnas! :)

gulzebra
0

Alflis har jag. Luktar fräsht, dammar inte, ser snyggt ut… Lite tungt att bära hem en säck på 100 liter, det är nog enda nackdelen :P

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

RobFrazie
0

Jag använder Tidningspapper som bottenmatterial.

Jag använder det för att det är billigt och lättilgängligt och sen är det lätt att städa och råttorna gillar att bygga bo med det så det är ju ett pluss.

Det jag inte gillar med tidningspapper är att det snabbt börjar lukta, men eftersom at det är så ekonomiskt och man får det i brevlådan titt som tätt så byter man rätt ofta :D

Ladyinred
0

Jag använde reklamen till en början men det räckte inte. Så de va bara till att börja leta på annat håll :)

annelie-h
0

jag använder metro.. och aspflis.. finns massor av tidningar i centrala göteborg:)

kanske skulle prova kattsand till toan.. för toalätt-en får inte ligga kvar.. men är inte risken att kattsanden också åker ur?

Ladyinred
0

använd en lite djupare låda till toan

meilin
0

Använder Toa-lätt, tycker det fungerar kanoners!

skojvivi
0

jag använder toalätt till mina råttisar. Tidningspapper också, men det finns bara i korgar etc då de vill ha det bäddat med pappret… dock byts det ofta.

Bara en fråga till er som har aspflis, beställer ni från djuraffärer ifall de inte har det i butiken? Är det bara att gå och be dem att beställa i så fall? Och är det alltid i stora förpackningar/balar?

Nutiz
0

Jag har aspspån. Funkar helt suveränt! Otroligt drygt, luktar gott, tar bort lukten effektivt, urblåst från damm och naturligt fritt från terpentin!

Mioo
0

Ja, hum. Jag ska bara ställa till det lite….. jag har två stora burar… i botten lägger jag ett tunnet lager med finkornig kattsand.  Sedan fyller jag på med toalätt så att det finns något kul att gräva i … avslutar det hela med massor av tidningspappersremsor….(dessa flyttas runt i buren med stor iver) pappret byter jag ut varannan dag och resten byts typ varannan vecka… sedan har de en djup toalätt med kattsand i. Inte för att alla bryr sig om toalätten men jag tycker ändå att den ska finnas där!! Detta funkar alldeles utmärkt… nästan ingen lukt alls!!! Hyllorna torkas naturligtvis minst varannandag med grönsåpa…. Varför gillar tjjjerna att pissa vid matskålen??? Hahah

LeTigre
0

#26 mina tjejer pissar nästan enbart vid trappans fot i hörnet av buren. Mysko som satan! :P

UpptagetNamn
0

Jag andvänder toalätt, ^ :) Det bästa enligt meij X)