kattsand???
Jag har hört på många ställen att det finns giftiga ämnen i kattsand! men det är många här inne som använder det!
Är den någon som kan mer om detta??
Vad är det för sorter man KAN och INTE kan använda!
Nyfiken! :D

Det finns ju så otroligt många olika sorters kattsand! Det finns dammigt, jordigt, sandigt, kristaller, pellets.. toa-lätt använder vi i toalådan men det är ju bara papper.
Inga som har mer åsikter om detta???

Många använder kattsand i toalådorna till sina råttor, det dammar ju väldigt men på så begränsad yta spelar det kanske inte så stor roll. Toalätt är ju en sorts katt"sand" men den är helt ok att använda i hela buren då den inte dammar. En del råttor kan bli snuviga av den då den luktar lite.

En del kattsand kan vara lite uttorkande också, men har man det i toalådan så är det ju väldigt begränsat hur mycket råttorna sitter i det.
Vad var det för giftiga ämnen som skulle finnas i kattsanden och i vilken sand? De flesta innehåller ju ingenting förutom just sand. Fast det finns ju parfymerad sand också, kan det vara den såna du tänker på? Jag har kiselkristaller till mina katter och de innehåller enbart kisel i allafall, vet att vissa har dem till råttornas toalåda också.
Några speciellt giftiga ämnen kan väll inte finnas egentligen? Då skulle man väll inte få ha det i kattlådan heller?