Kokosnötter!
Hejsan.
Nu här i vinterkylan har precis tre stycken råttor fått en kokosnöt att dela på :P De bara äääälskade den! Har ni gett era råttor någon kokosnöt någon gång? Vad tyckte dem råttorna om kokos smaken?
Tyvärr ingen bild.

Jag gav dem en halv kokosnöt innan jul :) Dom gillade det men den torkar ju så fort ut å blir sådär torr å äcklig :P
Haha :P Ska snart in och titta till dem. My kastade sig på den och Flingan började gnaga på skalet. Spira ville ut ut buren XD Men de tuggade sedan allihopa där man ska tugga sen :P Gott tyckte dem ^^,

Aww heter en av dina råttor My?? :D Det heter min 2åriga lillasyster ^^
Aha :D Eller hon kallas My :P Hon heter Lilla My ^^ Hehe :) Sött namn på ett barn :D

kan man ge råttorna en hel kokosnöt?
Mamma högg den mitt i tur med en yxa XD SÅ de fick två halvor.

Jag tror inte dom ska ha så mkt, ont i magen kan dem ju få av fettsyrorna i dem. Jag åt en hel halva själv och min mage kändes något försurad haha
man kanske ska testa å lägga in en hel kokosnöt till dem :D då har de nånting å gnaga på länge
"matte jag kan inte få upp min kokosnöt!" *sjunger*
jag blandar i kokosolja (obs! kallpressad) i färskfoder samt kokosflingor i torrfodret i bland.
Okej ^^
Haha, lejonkungen.

blev så inspirerad nu ja så nu har ja vart å köpt en kokosnöt !!!*le*
hrmmm…ska ba hitta nåt sätt att komma in i fanskapet…*lol*

Jag andvände värsta snickeriredskapen för å komma åt innehållet. Först borrade jag hål för å få ut mjöken, sen en såg och hammare haha

ojoj….vikket företag……jaja…smakar de så kostar de….

wiiiieee…kofotade å hamrade nöten så nu käkar de fö fulla muggar *le*
Ja jag vet inte riktigt hur hårt mamma gick slå ^^ Men det verkade inte vara allt för svårt ^^ Hon sa inget om det iallafall :) Men råttorna älskar den iallafall :D

jag har ett pip pip varje gång jag ska få upp kokosnättörna ha ah slutar mest med att jag slänger ner dem i backen från balkongen ha ha

#18 ja tog hammare å kniv……får du ba upp en spricka i den så går de som en dans sen…..
#19 måste införskaffa mig en hammare alltså =D

#20 ja jo…om du inte e lite kreativ med en sten el nå sånt? hihi
ha ha jepp! eller kasta ner saker från 3de våningen ha ah

Undra om dorkeys råttor tkr om kokosnötter
#23 överraskning, gott och man kan sova i den!!!
#25 perfekt ju =D allt i ett

#26 som ett kinderägg!!! :D
Haha :D Ja men det verkar som flera här har köpt kokosnötter? Eller är det bara så att ni inte har pratat om det? :P