Dumbo?
Finns det någon som säljer dumbo-hanar i närheten av Göteborg? :)

Putt. :)

Putt.

putt. :P
heehee

Lattja på zoonen tror jag ska få ungar snart. Hanen är toppörad men nån dumbo kanske det blir.
Tyvär blir det inga dumbos om han inte är bärare :(

Hmm, ska kolla det där. :)

#6: Om inte hanen är dumbobärare kan det inte bli några dumboungar…

Har tyvärr ingen aning om han är bärare eller inte men jag vet att hon letar efter en dumbohane att para med senare.
Är det dåligt med uppfödare på västkusten eller?

Jo, jag vet inga som föder upp dumbo i närheten av Göteborg iaf. Ingen annan uppfödare heller :/

Varför är det det viktigaste att råttan är dumbo? Det finns registrerade uppfödare i Göteborgstrakten. Kolla på SRS sidan.
Tzeelan är en registrerad uppfödare, hon finns i göteborgsområdet om jag inte minns fel. Hon finns på zoonen hon med.
Jag tar upp lite dumbos nån gång i bland. Har bra djur med papper på så att jag vet vad jag har att vänta. Izze va här för en liten stund sen och tittade ut några ungar. Han tog alla fyra dumbosarna :)

Jag vet en tjej i västra göteborg som har dumbosar med. Ska ha tag i henne själv bara :P Jag kan ju höra om hon har något på gång.

#14 jag ser ingen Tzeelan på srs hemsida. Det är himla dåligt med uppfödare här på Sveriges framsida. Det är himla kass då jag själv tänkte börja se mig om efter råttor snart och det vore himla praktiskt om man slapp åka genom halva landet för att få tag på något annat än en "zooråtta"… :(

#13 - TacoBelle: Jag vill gärna ha en dumbo, därav mitt sökande. ;)
#16 - Raja: Ja, gärna. :)

Oj, det inlägget blev konstigt. :S

#14: Du menar väl Tezzlans? 
#15 Yes box dumbosarna e mina :P.
Japp jag har skrivit att de är tingade nu. Har annons på dem på zoonen
#20 Jaa självklart.
Eller Tezzlan (utan s), det är så hon heter där. Med s är uppfödarnamnet. :D

Jag kontaktade henne, men vill ändå höra ifall någon i närheten utav Göteborg (eller som har möjlighet att transportera hit) har en ung dumbohane till salu? :)

Putt. :O

Transport är väl ändå nåt som oftast går att ordna på ett eller annat vis tycker jag. =)

Inte riktigt för mig, då jag inte har en egen bil (är inte 18 år än) och den enda bilen vår familj har, använder min pappa när han jobbar.
Tågkostnader kan bli allt för dyra ibland också. :(

Tosca här inne tex hon åker ofta mellan hässleholm och gbg vad jag vet, hon tog ner en pojke åt mig från gbg. Så hon vet jag iaf åker mellan hässlehlm och gbg då och då.. =)

Okej, då vet jag det. :) Tack för tipset, jag kan höra med henne ifall jag hittar en dumbo jag vill ha. ^^

Putt igen. ^^

*hjälper till att putta*

Tackar ^^
Jag har sett en annons om dumbobebisar… Men det var uppe i Uppsala. (Jag kan ta med dem till Stockholm på Stora Pet så om någon ska till Stora Pet från Göteborg kan nog frakt ordna sig).

FHS, Om man tingar bebisar hos en person sa kan man ju inte tinga hos flera samtidigt. Om det inte ar sa att du tankt kopa manga rattor.

Nej, kanske inte, men jag ville bara gardera mig ifall jag inte kunde få tag på en dumbo som en tjej kanske skulle få nu i slutet av augusti. Vilket hon inte får och då ville jag ju bara gardera mig, inget illa menat. :/

Hej.
Jag sa att jag skulle höra av mig om tjejen med dumbosarna. Har inte fått tag i henne däremot har jag eventuellt en siames dumbo på gång själv så jag undrar om du kunde vara intresserad? Det finns både släta och sex, toppörade och dumbo, alla är siames. Skulle vara bra om man kunde hjälpas åt med transporten :)
#18 det var verkligen ett skumt inlägg… hur lyckades du med det?
hm… jag skulle vilja ha en liten lista över vilka som föder upp dumboråttor i Sverige…

I do.. =)

Jag vill också ha en sån lista.. =) *uppmanar dumbouppfödare att "erkänna"* =P

Ja, det skulle vara rätt bra att ha en sådan lista. :)
#40: Fråga mig inte, det bara blev så. :P

Se? Nu blev det här föregående inlägget också konstigt. :S Jag vet inte hur jag lyckas. :P
http://www.blocket.se/vi/13129397.htm?ca=14_s
Jag har tingat dumbo roan hanen + en dumbo svart, men resten vet jag ej :)

Nevermind, det har blivit ändrade planer. :(
jag puttar upp den här tråden :)
någon som kan fixa en lista på uppfödare idag av dumbo ?
// Vanessa
Verkar som om vi har många sådana här trådar "dumbo sökes"… 

Kanske skulle skriva en artikel om hur man använder sökfunktionen! Hur många meningar måste en artikel bestå av?
Man kan söka på ett ord eller flera, eller vad menar du?

Jag menar att en skitbra grej att ha på första sidan eller på om siten vore," denna site har en sökfunktion, (bild på skriv sök bokmärken) om du undrar över något, testa att skriva in de primära orden i SÖK så får du upp tidigare frågor och svar.