Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 274 ggr
sussa08
0

Växa

Hur fort ska råttorna växa?

Jag fick hem mina råttor när dom var två månader, och dom har växt som ogräs! Ändå får dom nyttig och lagomt med mat… Jag har inte vägt dom än, men ska göra… MEn nu är dom snart kanske lite mer än tre månadre… Och har växt så otroligt mycket att jag nästan tror att de dubblat i storlek!

Därför undrar jag om detta är normalt, om de ska växa snabbt?

Bör kanske tillägga att de var lite småväxta när jag fick dom, som uppfödaren sa, och de hade precis börjat växa någorlunda normalt.

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Babbett
0

Hur gamla är dom nu?

Om du inte vägt dom kanske det är på tiden…annars får man sitta och definera vad du menar med "växa som ogräs" :-P

sussa08
0

Hehe, dom är, som det står, ca 3 månader, jag vet inte exakt på dagen, men jag har gaft dom i ungefär en månad… Ska väga dom så snart jag fått igång min lilla våg, sen kan man ju se om dom väger normalt för råttor på tre månader kanske? Måste bara veta vad som är normalt ^^

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Daydreams
0

har 2 tjejer runt 3 månader ena väger 279 g andra 264 g

sussa08
0

Vägt pojkarna nu, de väger 305 resp 325 g, de är poljar så de ska väl vara stärre än tjejerna också?