Burströ tips 2023
Fick nyligen en fråga om var man hittar större säckar/balar med strö. Sedan COVID-19 och Ukraina kriget har tillgången på strö minskat. Vet inte helt om de två nämna är orsaken.
Men vad har vi för strö där ute som finns i större volymer och gärna gå att beställa online?
Ta gärna med tips på små volymer också.
Everkins critters har tagit hem balar med stl strö/kartong strö.
Verras råttor brukar köpa hem pallar av samma strö man kan köpa i Strängnäs direkt från dom.
Granngården har man kan beställa online.
Zooplus har haft men verkar inte ha mycket alls längre.
Zoo.se har bakat av lättströ.
Brogaarden har millamore och nog den billigaste försäljaren av just det ströet.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Bra tråd.
Jag var nyligen i Sickla (Stockholm) på Zoo och ArkenZoo, ingen av dem sålde hampaströ i storpack (vilket iaf Zoo har gjort). En butiksanställd på Zoo sade att Zooplus i Handen (utanför Stockholm) är de enda som fortfarande säljer det. Hon tipsade även om granngården. Jag har ingen bil så jag har ännu inte haft tillfälle att kolla den Zooplus butiken irl.
Jag har en dokumentförstörare, vilket hjälper till att dryga ut strö. Kan faktiskt rekommendera det om man inte redan har en. En sån billig som gör pappersstrimlor istället för pappersflingor är bäst imo, kostar under 200:-
#1: Har zooplus en fysisk butik? Var ligger den?
Du tänker inte på CRTzoo som ligger bakom bussgaraget i handen? De brukar ha en hel del roliga saker så de kanske har strö på bal.
Jag har samma dilemma med att inte ha körkort. Har sådan tur att kunna få hjälp i västerås med vänner. Har också dokumentförstörare, super bra till bo material och under transport. Dock har reklamen minskat. GIllar inte det glatta pappret. Blir ibland att jag köper billigt sämre toapapper bara för att strimla till bo material. Superbra tips till andra du drog upp där 😁
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
- Redigerat 2023-01-27 14:51 av zickan
Hej!
Vet ni om detta är Tillgängligt i Norge också?
Jag letar ständigt efter Bättre strö, dammfritt och bra för Råttorna men Djuraffärerna Här har inte bäst sortiment, nyligen köpte jag sånt flerfärgad "Tissue" strö, för 400kr (!) i brist på annat än kutterspån i Djuraffären vilket jag aldrig kommer ta i bruk efter extrem allergisk reaktion, bara av att ta i kutterspånet!!
Så om någon har tips på sidor som levererar till Norge också så är det varmt välkommet :D
Tidigare RaGooN på iFokus och Uppfödare Sunflake (Inte Aktiv Sedan 2014)