Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 273 ggr
Amin
0

Ngn som har...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

…lite tips om hur man kan lära råttor att gå på lådan? skulle uppskatta det. Glad  Min råtta vet att hon inte får kissa på något annat ställe än i vasken om hon är uppe ur buren, och utomhus vet hon att det är marken som gäller. men jag skulle uppskatta om någon kunde hjälpa mig med hur man gör i buren.. Fundersam  det är liksom en träbur. Jag har provat att sätta in en låda i de hörnen där hon går på toa, men då bara flyttar hon den eller kissar i ett annat hörn.

När hon var liten och inte visste var hon skulle gå på toa, då gjorde hon det ofta i min famn, men varje gång hon gjorde det satte jag ner henne på golvet, och sen började jag flytta henne till min vask varje gång hon bajsade. och det funkade iaf…

tack på förhand, om ngn skulle kunna hjälpa mig!Glad

MoaL
0

Först och främst, om hon nu puttar undan lådorna, så tejpa fast dem eller sätt fast dem på något sätt.
Lägg bajs i toalådan t ex. för att hon ska förstå att hon ska bajsa där. Gör sedan precis som du gjorde när hon var liten. När du ser att hon just har vaknat eller när du väcker henne, sätt ned henne i toalådan så att hon lär sig att göra sina behov där efter att hon har sovit. När man just har vaknat behöver man ju ofta gå på toaletten. :)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Amin
0

okej… tack så hemskt mycket Glad