Tumör, operation?
Hej!
En av mina råttor har fått en tumör på magen som blivit ganska stor, jag har varit till veterinär & dom gav en lovande prognos. Dock skulle det kosta runt 5000kr, har ingen koll på priser men tyckte det lät mycket men det kanske är helt normalt?
Berätta gärna vad ni har betalat vid borttagning av tumör samt vilken klinik ni gjort det på, jag bor i hedemora så ge jättegärna tips på veterinärer häromkring!
Tacksam för alla tips!!
Tyvärr inga tips alls runt hedemora. Priset är också svårt säga då de kan ha blivit dyrare sista tiden med allt som sker i världen. Tyvärr kan det påverka priserna om mediciner och maskiner blir dyrare för veterinärerna att köpa in.
Också så stor skillnad på var tumörerna sitter, hur omfattande operationen blir. Sånt påverkar priserna. Men jag tycker 5000 på planerat besök låter lite mycket. Kan testa ringa runt hos olika veterinärer. Be om kostandsförslag.
Inte helt hundra vad jag betalade men jag tror det var runt 3500:- Då inräknat undersökningskostnad, poliklinik, operation. Sedan blev det lite mer kostnader för resa mot stockholm då ingen klinik i västerås opererar på smådjur.
Men det kan va olika på olika kliniker, hur tumören sitter osv. Den tumören satt i fläsket vid bakbenet.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.