Råttor iFokus

Råttor

Etiketterhälsa-skötsel-beteendeburen-boende-inredning
Läst 149 ggr
Nelliemm
0

Förstagångsägare

Hej! Jag tog hastigt emot 2 råttor i torsdags. Därför vill jag gärna ha lite tips på större bur, leksaker, aktiviteter osv som råttor behöver. Jag har en mindre bur nu men vill skaffa en större när dom har varit i karantän (vet inget om dessa råttor förutom att dom blivit vanvårdade och att det är 2 hanar). Dom sitter just nu och kollar på mig och jag förstår inte vad dom vill göra🙈

zickan
0

Mer frågan på vad du har för budget?
Ju större bur ju bättre. Mycket burar kan du hitta begagnat till bättre pris än butiker.

Populära burar för just en mindre flock 2-4 är Savic Zeno 2 och 3, furret xl. Fågelburar mm.
Sedan finns de större som furret tower ,royal suite 95, royal suite xl.
Råttor gillar att gå klättra. De vill ha höjd. Men lagen är skev och för råttor räknar man som med alla djur laglig yta med botten delen inte höjden.

Antigen köpa inredning på zoobutiker. Eller ha lite fantasi på loppis, öb, rusta, ikea mm.
Hängmattor kan man göra av kläder, klippa till felace, sy själv eller köpa från privatpersoner som gör och säljer. Lite billigare än att köpa via butik.

Mer populära sidor är zooplus.se sedan har du även t.ex https://www.facebook.com/Rats-n-Bird-funbox-100165019252075/ , miscota.se.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

här lägger jag ut olika saker till försäljning främst för gnagare och fåglar.du kan välja att... Kungsgatan 32, 774 30 Avesta