Råttbur
Hur säljer man enklast en råttbur? Testat både marketplace på FB och blocket. Den är i princip ny med lite tillbehör. Fått skambud på 600. Vart säljer ni era burar och tillbehör?
Mvh
Mig
Jag har bara lyckats sälja burar till skambud faktiskt. Genom min hemsa, vänner och fb.
Vissa burar har jag även fått ge bort eller slänga…
Kanske skulle ta det budet då? Lättare att sälja hamsterburar.
Mvh
Mig
#2 Ja, tyvärr. Jag skulle gjort det.
Vissa burar är ju mer poppis än andra och blir alltid sålda, som Royal Suite och Ferret Tower (eller vad den heter), men om det är en random gallerbur… så kan den ha typ fel mått för andra djurslag och kan vara svår att sälja…
Vad är det för bur?
Prova annonsera här, lokala fbgrupper, marketplace (har du redan) sen finns råtthjälpens annonsplats på FB. Blocket kollar jag burar regelbundet, där försvinner dom ganska ofta tycker jag.
Jag sålde av alla burar jag ägde (RS95or, olika zeno burar, Alaska burar) vilket jag ärligt gjorde genom marketplace & lokala fbgrupper främst.
Men oftast får du inga enorma summor för burar. Mycket beror på storlek, skick osv. Sett många som försöker sälja zeno 2 för 800kr på marketplace när det är ungefär vad dom kostar nya sen zeno 3 för 1300 - 1500kr när dom emellanåt ligger på 1100 - 1200 nya.
Köpt min zeno 2 för 400kr. Jag tycker 400 - 500kr är rimligt för den storleken av bur. Nu blev detta en hel novell men jag har köpt & sålt mycket begagnade burar genom åren.
Rsxl ligger ca på 2000 - 2500kr begagnade. Rs95 ligger på ca 1000 - 1500kr beg.
/ hauntedrats @insta
Osäker på måtten men den där får du nog inte mer än 500kr för så har någon erbjudit dig 600kr är det väldigt vänligt gjort för den ser mindre ut än vad som brukar rek. till ett gäng råttor.
/ hauntedrats @insta
- Redigerat 2022-02-12 16:27 av hauntedrats
#6 Tack för svar! Då sänker jag priset.
Mvh
Mig
Ser nu på måtten är den är för liten för råttor.
Mvh
Mig
#8: Tyvärr väldigt högt orginalpris för den storleken på bur. Savic zeno 2 är en av de mindre vanliga råttburarna och ändå några centimeter större än den på vidaxl. Men nypris bara 839:- Troligen därför som du inte får mer pengar för din bur.
Jag har köpt 3 begagnade zeno 2 burar. 3-500:-/styck, dock var den billiga lite tuggad i kanterna men inga hål igenom.
https://www.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/burar_hagar/rattburar/alla_rattburar/334461
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
- Redigerat 2022-02-12 23:55 av zickan
#8: Tyvärr säljes ju en del sämre burar & ofta sååå dyrt!
Jag brukar rek. zeno 2 som start då den är billigare, går montera ner, är hyfsat lättsåld för åtminstone halva priset (ca 400 - 500kr) & har helt okej mått!
Vet många som köpt dyrare burar i ungefär samma storlek som absolut vill ha mer (vilket jag ändå kan förstå) men priset ligger runt 500kr för den storleken. Jag har även fått sälja en i mer okänt märke för 200kr fast den var i samma storlek. Den låg ute i månader.
/ hauntedrats @insta
Sänkte nu till fyrahundra. Får sänka ännu mer i morgon om jag inte får napp.
Mvh
Mig
Hoppas du får den såld! Jag har sett vissa burar ligga länge på marketplace & vissa går så snabbt (dom har dock legat på 100 - 300kr)
/ hauntedrats @insta
Tyvärr är det rätt högt inköpspris på burar i den storleken, men väldigt lågt andrahandsvärde.. Hoppas att du får den såld!
Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤
Sänker priset ikväll igen. Vore ju en bra bur att ha som extrabur.
Mvh
Mig
Nu blir jag av med den.
Mvh
Mig
Vad skönt för dig!
/ hauntedrats @insta