Tips!
Dom här två sakerna är lättgjorda och roliga för råttorna!
Vilka 2 saker?
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Det här är som ett litet kryp in för råttorna! Man behöver inte ha det som jag tog, Tvättpåse. Man kan ju ta något annat också och inte nät. men iaf så här gjorde jag: Först klippte jag sönder påsen och sydde kanterna. Och klippte ett hål som råttorna kan gå in och ut igenom. och som botten tog jag hård plast och klädde det med tyg. sen ett deadem som man kan ha där uppe liksom. eller nått annat men jag tog då ett deadem och sydde dit. Och tillsist sydde jag på ett band som den kunde hänga i. och så här blev den :)

bra tips :D Om andra har tips om saker till råttorna som är lätta att göra så bara skriv upp dem här. tankarna kring såttleksaker kan stå still om man är själv. Men om alla hjälper varandra med tips om deras grejer dem gjort själva så kanske folket här på forumet kan göra liknande saker eller få idéer till nya :p.

Putt

Inredning och bustips!
=========================
Detta gillar våra råttor.
Hängmattor (Ikea Korall eller handdukar)
Tjocka grenar man kan hänga på.
Ikea Minifångst.
Korgar (Finns på Rusta, Ö&B & Ikea)
Tjocka rep de kan klättra på.
Stegar (Såga egna av Ikea Magasin)
Toarullar med papper i.
Toarullar med godis i (vikta hörn)
Djupt fat med vatten och grönsaker i (ärtor, majs)
Kommer inte på mer just nu..

Tycker det kommer upp lite lite tips här. Alla har väl något roligt i sina burar som dem kommit på själva eller saker de köppt. det måste finnas många som har en liten rolig leksak eller bara en liten stege som ni gjort själva eller inte sett att andra har osv.
Kom igen nu skriv lite saker, det finns många som skulle vilja se lite ny saker så att man kan få nya idéer :D
Gamla lampskärmar kan man ha nytta av. Jag fick en stoooor skärm med tyget bortklippt av syrran. Slog in hela alltet i en handduk med hängande undersida och en liten öppning fram, och hängde upp med ståltråd. Väldigt populärt, men tyvärr är ju tyg ganska tuggvänligt :P Höll ganska länge iaf :)
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
1 månad senare…
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Mycket bra, jag fick just en tanke där om att man har skärmen hängandes som den ska sen tyg under så det blir som en stog hängmatta :D det går ju o ha skärmar i alla möjliga storlekar. bra tips :D
typ det du har gjort, men jag har tänkt lite anurlunda, kan dock inte beskriva det exakt :p
Mjo, jag tror att jag fattar hur du menar ^^
Innan jag gjorde den så funderade jag även på att hänga den upp och ner och ha tyg i, så det blev som en korg liksom, men det blev för krångligt. Funderade även på att sätta den med den stora öppningen mot gallret, täcka in allt i typ och lämna bara själva "knoppen" eller vad man ska kalla det (där en glödlampa ska sitta) öppet, men kom på att råttorna nog är lite för stora för att komma in i den då :P Så slutligen fick det bli ett vanligt krypin bara :)
Det blev även väldigt poppis att vara ovanpå. Som synes på bilden så fanns lite tyg kvar på min också, det blev som fickor på insidan. Var inget jag tänkte på innan men ack så poppis det blev att sova i de fickorna - och ack vad rädd jag blev när en råtta plötsligt var försvunnen samtidigt som fönstret stod helöppet innan jag upptäckte fickorna, tills jag hittade henne i just en ficka… x)

Hehe, det lät skoj :p

Putt

Jag har fäst äggkartonger som de tycker om att klättra på.

#15 du råkar inte ha en bild på det? :p

putt

putt*

jag lägger en stängd 12p äggkartong på botten av buren, där det ändå är tråkigt, med ett hål på kortsidan. de springer in och gnager nya hål och leker:) men det fungerar ju bara när de är små nog att komma in..

putt igen**

Puttar igen***
Är det inte lätt att råttorna kan fastna i de där nätkorgarna? 
Kanske, Fast råttor är så smidiga. Ger mina kartonger med massa stumpor i som dom får leka med, Köper massa leksaker till buren och fyller hela den och sen byter ut små grejer då och då :) Ger dem ägg att öppna själva
okej :) har hört skräcksenarion med en kompis hamster. Kanske är det så att de är lite mindre och klumpiga.. ^-^
Längtar tills man kan skaffa några råttor själv !!! lyck-ostar! 

Putt
Smart det med äggkartonger! :D Kolla på PWSS hemsida… Dom har rea på mycket nu! :D
Om inte annat kanske man får ideer?? :P