Omplacering av råttor
Jag har två råttor som jag älskar över allt annat. Har utvecklat under senaste året en extrem allergi mot råttor. Min hud sväller upp i blåsor, mitt hår trillar ut, permanenta skador på mina lungor, tungan svullnar upp ja allt möjligt som kan hända har jag råkat ut för. Jag kan inte ge mina älskade råttor det livet dom förtjänar och undrar om någon har några tips för omplacering av råttor. De är 1.5 år gamla och vill verkligen att de ska få det bästa möjliga avslutet på livet. Mitt hjärta går i sönder men jag kommer inte på någon annan lösning.
Är tacksam för alla tips. Mvh hjärtkrossad råttägare
Du kan lägga in en annons här inne. Lägg in så mycket info du har, hur de är osv. Bilder kan hjälp att synas.
Numer är det svårare annonsera på fb. Men jag tror att råtthjälpen annonser gjorts ny igen efter förre sidan stängdes ner. Sedan om det blir rejält akut kan du även kontakta råtthjälpen och ta stöd av dom.
Kommer de från en råttuppfödare så brukar de gå att vända sig dit. En del erbjuder att ta åter råttor och behålla/söka hem åt dom. Eller hjälpa till att leta hem under tiden de bor kvar hos dig.
Väljer du blocket eller liknande så se till att inte skänka, fråga ut hemmet. Det går hitta bra hem där också men där finns även mer oseriösa personer. Skänker du via sådana sidor är det stor risk att de hamnar hos grossist uppfödare, orm mat mm.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.