Råttor iFokus

Råttor

Etiketterburen-boende-inredningråttbur
Läst 290 ggr
meow000
0

råttbur

Hejj! Jag tänkte skaffa råttor om ett litet tag och undrade vad som är den bästa buren att ha? Funkar fågelburar också? För isåfall hade jag hittat nåt stort för billigare :)

Och vad är egentligen minsta måttet att ha på bur till råttor?
Jag vill helst ha så stor bur som möjligt :D

Troberg
0

Savic Royal Suite är bäst. Stor, lättstädad (det är värt mycket!), väldigt robust konstruktion och möjlighet att dela av i två delar.

Rätt dyr i Sverige, men man kan beställa från tex Tyskland för ungefär 1500, om jag minns rätt.

Det är tredje buren jag gått genom, och den är i en klass helt för sig själv.

Acej
0

#0: hej hej! Jag har tyvärr precis fått avliva mina råttor så jag säljer en stor bur med inredning, icke öppnad pappersspån osv.

Om du skulle vara intresserad av att köpa så skickar jag gärna bilder till dig om du ger mig din Mail.

Lycka till med råttorna :)

/Cecilia

alina.mp
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#0: fågelburar funkar jättebra (såklart så beror det på) men om du är villig att köpa en utomlans så skulle jag absolut säga att den allra bästa buren att investera i skulle vara 'Petplanet Rat & Ferret Cage', då den är stor, väldigt enkel att städa då den har stora luckor för både under och övervåningen. Den ger även dig väldigt stor frihet med att justera våningarna och inreda. Det ända minuset är att det är från UK, men prisvärd!

https://www.petplanet.co.uk/p28577/rat_and_ferret_cage_by_petplanet.aspx

With 2 large doors on each level providing easy cleaning access, this Rat & Ferret Cage by PetPlanet is a superb, and stylish, dual level cage for rats...