Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 302 ggr
FrokenAnnika
2021-03-25 20:45
0

Omplacering hanar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hanråttorna Bosse och Sotis söker nytt hem. Födda ca 30 juni 2020. Vill komma till ett hem utan katter till en person med mycket tålamod och kärlek. De vill behålla sina namn och nuvarande lillmatte önskar gärna nån liten uppdatering då och då.
De är nyfikna men blyga. Bosse är mest framåt men bits tyvärr ibland. Han tycker om att springa runt och undersöka saker, mysa har dock inte varit hans grej ännu. Sotis gillar inte att bli lyft men väl ute myser han gärna i en ficka eller luva likväl som han kan springa på upptäcksfärd.
Dessa otroligt söta råttor passar kanske inte en nybörjare utan viss vana kan nog underlätta. De kommer ej från uppfödare men har hittills varit friska.
De bor nu i Närke. Vissa tillbehör kan skickas med vid behov (och favorithängmattorna kommer definitivt med).
PM:a gärna frågor

monockla
2021-03-27 19:51
0

Hej,
Hur tror du att de hade funkat med andra råttor?
Jag har redan två killar på 6 månader som är supersnälla och busiga. Har tänkt att de skulle få nån kompis eller kanske en liten flock men jag måste bara veta att Bosse inte skulle bita mina Frank och Agamemnon för de skulle få dela bur och jag vill kunna lämna dem ihop själva.

Kan vara så att närke är lite långt bort också då jag bor i Uppsala men tänker att om du/ni skulle åka förbi stockholm eller nånstans som är lite närmare så kunde vi kanske mötas halvvägs?

Uppdateringar till lill-matte hade ju varit givet!!

Niki

FrokenAnnika
2021-03-28 08:23
0

#1: hej! Jag har ingen aning hur det skulle fungera med andra råttor. De två bråkar ytterst sällan (inga stora bråk utan syskongnabb om sker något), jag har aldrig sett Bosse bita Sotis och inte sett några skador på dem. De är kompisar och älskar att ligga och mysa ihop, går en av dem någonstans brukar den andra hänga på. Han biter istället oss om man är på honom i buren. Öppnar man luckan så han får gå ut eller att han går direkt till städbur eller lekställe bits han inte. Väl ute är det inga problem, då kan man hantera honom mer. Svårt att veta hur det skulle vara med nya kompisar. Har ändå en känsla av att de skulle må bra i en större flock.
Uppsala är närmare än Stockholm för oss. Jag är villig att åka en bit för att de ska få komma till ett tryggt hem. De är ju liksom världens bästa.

monockla
2021-03-29 23:09
0

Okej det låter ju betryggande att de inte biter varandra och att du kan tänka dig att åka en bit! :)
Kan du skriva till mig på niki.viksell@gmail.com så kan vi prata privat över mail?