Råttlukt
Hej,
Ni har nog fått denna frågan ett antal gånger, men när jag läser online så ser jag extremt olika åsikter gällande om råttor luktar illa eller inte, även bland folk som verkar noggranna att hålla rent. En nämnde hur hon till och med var tvungen att ha en handduk i knäet och soffan varje gång hon tog ut råttan för att den skulle markera med urinet.
Funderar allvarligt på att skaffa råttor men detta är nog det som gör att jag tvekar mest.
Tankar runt detta? Är det så pass individuellt med råttorna eller vad tror ni främst det beror på? Vet att man kan förebygga med rätt sorts bur, inredning och även ha honor eller kastrerade hanar, men det verkar ändå vara ett stort problem för vissa.
Jag bor i ett så pass litet hus vilket gör att jag är väldigt tveksam, då buren hade behövt vara placerad där folk befinner sig allra mest. Så jag kan inte direkt ha dem i ett separat rum om det skulle lukta för illa.
Har haft andra djur och förstår att de såklart har en naturlig odör, men jag tänker utöver det.
Tacksam för alla sorts svar