biten
just nu blev jag biten i läppen av Pancra! aaaj.. hade precis ätit så det luktade gott.. nu är frågan.. behövs det stelkrampsspruta igen? sist man tog det var det väl i mellanstadiet?? eller?? är 22 nu.. hur länge håller första sprutan?
Har blivit biten av mina råttor, många ggr för att de trodde att mina fingrar var mat och alla vill ju såklart ha först. Har hänt att jag fått blödande sår, men jag har inte tagit stelkrampspruta och det verkar inte som att jag behövt heller =)
Nej jag tror inte att du behöver ta en ny spruta än…
Min sambo blev biten av en hund i näsan och var på sjukan förra året, men dom sa till henne att hon inte behövde en ny spruta utann att den hon fått i skolan fortfarande funkade. Och min sambo är idag 26 år.
Så jag tror inte att du behöver vara orolig för det!
Håll koll på det bara så det inte blir infekterat…
Sägs man ska ta den vart 10 år, den jag är inneboende med vart biten av ett marsvin han vart tvungen ta stelkramp sprutan..
Jag fick ta den 1992 igen då min katt bet mig i fingret, den svullnade upp och dagen efter kunde jag ej böja överhuvudtaget på fingret.
Ring sjukvårdsupplysningen och hör med dem de ska ha öppet dygnet runt, ska finnas ett som är öppet, annars ring sjukhuset du har där du bor.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

ringde dom igår.. och sprutan räcker i 30år sa hon… så det var ju bra:)
blev så paff för hon har aldrig varit närheten att bita.. men så kom jag på att jag hade preciiiis ätit upp min pasta och köttförssås.. plus att tio minuter innan hade de fått lite i skålen.. så nu trodde hon att det var mer påväg.. ha ha! stackarn.. hon blev förvirrad,

naw…lilla stumpan….inte lätt alla gånger…
Vad bra att den höll så länge! :)
hihi… ja se så glömsk man kan va ibland! :P
precis, blev biten för rätt länge sedan nu, de sa att den höll lääänge. men som någon skrev, håll koll på såret, om det lir det mista infekterat så sök läkare. (påpekade de noga för mig i alla fall) för även om du vet vad de äter så har de inte riktigt samma bakterieflora som vi och läppen är inget roligt ställe att få ett varigt sår på. :)

"såret", snarare rispa eftersom hon märkte när hon bet att det inte var riktigt rätt:), har läkt jättebra. sköterskan sa att det enda är om jag skulle behöva sy för att få fint ärr… ha ha! så illa var det inte..
efter att jag sköljt med listerine på morgonen hade jag fina kollagen-sprute-läppar.. ha ha! men nu är de borta.. skulle tagit en bild.. damn it