Råttfrågor.
Jag har haft råttor ett bra tag nu, men köpte nyligen mina första rex/dubbelrexar.
En liten sak jag nu upptäckt är att de har fått hår (!), hon jag köpte dem av sade att hon först inte trodde de var dubbelrexar eftersom de haft hår som bebisar, men sedan tappat det, det var hennes första dubbelrexar så det lät inte särskilt konstigt att hon vart överraskad av det.
Pojkarna är nu drygt två månader och de tre av dem som är dubbelrexar har nu fått hår, 2 av dem hade bara lite lite hår när de kom hit, men är nu påväg att få hår över hela kroppen, den tredje dubbelrexen var nästintill helnaken, han har också fått hår nu överallt förutom på huvudet, men hans pälstyp känns väldigt annorlunda jämfört med de andras, den är sträv och stickig, de andra har mjuk och len päls.
Jag bryr mig inte alls mycket om pälstyp och tycker lika bra om dem nu som när de kom hit, jag är mest nyfiken på vad som skett, någon som vet?
jag hade en rex som var naken när jag fick honom, fick hår & sen var han rex i resten av sitt liv :)
men brukar inte dubbelrexar få hår i perioder & sen tappa det igen? eller har jag helt fel för mig?…

Hah, men det verkar vara det som händer med mina, jag var helt inställd på att tre av dem alltid kommer ha ytterst lite hår. Men över en natt hade de blivit pälsiga ;P

jag har också en dubbelexad, ibland får hon hår kring nosen och huvudet, men sen tappar hon det. inget konstigt med det heller ;)
varför det blir så är ju en annan sak.. x)