Råttor iFokus

Råttor

Etikettburen-boende-inredning
Läst 383 ggr
chelona
0

Material att boa med

Jut nu får mina två pojkar Knut och Tok rivna toapapper och rivet tidningspapper att boa med,  men jag tycker papperna luktar otroligt mycket efter bara någon dag. De tycker om att sno tvättlapparna på diverse kläder och handdukar men jag är så rädd att det ska fransa sig. Vad ger ni era pälsbollar att boa med?

💣

fuffe
0

samma som du men jag byter ut det som är mest nedkissat varje dag och lägger in nytt. framförallt när det är varmt så luktar det annars ganska mycket. har du kiss sten i buren? annars är det något att rekomendera, mina pojkar (7st) använder sina flitigt och jag byter dem varannan dag (har dubbel uppsättning) och gör rent dem när jag byter, går fort och funkar ganska bra tycker jag

[wintermo87]
0

Jag köpte kokosnöt fiber men dom bara puttar ut det från huset och även spånet och sover på bur golvet så jag har inget. Den tredje sover på ena hyllan och knuffar ner allt jag lägger där, tyvärr kissar han även där så jag får skrubba dom hela tiden.

Bebblan
0

Jag använder tidningspapper, samt fleece-spill som blivit över när jag sytt hängmattor. Klippte fleecet först i små bitar vilket var fruktansvärt onödigt då råttorna tyckte det var totalt ointressant, så nu använder jag större bitar/trasor av fleece som får ligga i hus och korgar. Lägger jag fleece på ett hyllplan så puttas det ned direkt😅 Har även provat toapapper men det var roligast att riva sönder, inte lika poppis att bädda med, så det är väl mer en aktiveringsgrej för mina. Så tidningspapper har vunnit överlägset hittills!

//Ebba

"My thoughts are stars I can't fathom into constellations"

Bebblan
0

Jag byter ut tidningspappret ungefär varannan/var tredje dag beroende på hur mycket det verkar dragit åt sig av kiss.

//Ebba

"My thoughts are stars I can't fathom into constellations"