Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1057 ggr
Ameliemunther
0

Bästa maten?

Som rubriken lyder så undrar jag vilket foder ni tycker är bäst för råttor? Finns ju en mängd olika sorters torrfoder/pellets till råttor. Vilket märke är bäst? som jag har förstått så är råttor lite allätare, men finns de någon som är farligt för dom att äta? Och vad föredrar era råttor att ha vatten i? Flaska eller skål?

Bebblan
0

Jag kör en blandning av JR råttkalas och Science Selective complete rat & mouse food. JR råttkalas är bra för att det innehåller bra grejer näringsmässigt och smaskiga grejer och tilltalar rått-ögat😁 Mina pojkar har inte riktigt fattat det här med flaskan så kör skål med vatten jag👍

//Ebba

"My thoughts are stars I can't fathom into constellations"

Ameliemunther
0

Tack för svar :)

Matilda1
2

Jag brukar blanda Brit animal rat, Science Selective complete rat & mouse food och Versele-Laga nature rat. Sedan kan du också blanda i t.ex. kornflex, havrefras och andra osockrade flingor. Jag ger ju i för sig dem färsk mat morgon och kväll då dem får mat från det vi har ätit till middag (saker utan krydda eller då vi har tagit bort/sköljt bort kryddorna), frukt och grönt och ofta leverpastej.

[wintermo87]
0

Jag kör också versele-laga och olika grönsaker. Dom älskar dom torkade mjölmaskarna. Ska skaffa spindel och kommer ha levande mjölmaskar hemma som även råttorna ska få som godis.