Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 352 ggr
Råttsvansar
2020-08-11 21:54
0

Behöver tips!

Hej! Jag har två hanar på ungefär ett halvår. Jag har fått lite problem med deras "slagsmål". De har ju busat väldigt mycket men då de blivit större tvivlar jag på att det bara är att de uppgör vem som bestämmer. De hoppar nästan alltid på varandra när de är inne i mitt rum, men de har aldrig gjort illa varandra. Jag har dock svårt att avgöra vad detta betyder, om det är lek eller bråk. Har ni någon aning? Tacksam för svar :)

Snuttisen79
2020-08-13 15:07
0

Som jag har förstått det hela så länge det inte blöder så är det ingen fara. Om dom biter varandra blodiga så skulle jag titta på kastrering för hanar. Om det rör sig om hormonell aggression hjälper kastrering bra.

Råttsvansar
2020-08-13 17:45
0

#1 okej tack! Dom bits heller aldrig och jag har aldrig hittat något sår. Nu känner jag mig lite lugnare!

Bebblan
2020-08-14 09:49
0

Mina pojkar hoppar alltid på varandra och leker rätt hårdhänt, varje dag. Det ser verkligen ut som att de utövar nån slags kampsport haha! Ibland mitt under lek visar de magen mot varandra, som att de visar att de är undergivna, men har aldrig sett sår eller behövt avbryta. Så jag skulle säga att så länge du inte märker blod eller sår är det absolut ingen fara :)

//Ebba

"My thoughts are stars I can't fathom into constellations"

Råttsvansar
2020-08-17 10:08
0

#3 tack så mycket! Känner mig lättad nu! :D