Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 561 ggr
Ninja
0

Rått kött

Obs! Notera särskrivningen. Det är rått kött, inte råttkött, jag menar. Lika bra att förtydliga tänkte jag innan någon börjar gapa om att jag ska börja ge råttorna råttkött. Räcka ut tungan

Om man ska börja ge råttorna rått kött, hur sakta bör man vänja in dom på det då? Behövs det invänjning ens, eller kan man blanda "normal" mängd i mixern direkt och ge dom?

Bullerbytjejen
0

fy, du kan väl inte ge råttorna råttkött?? Räcka ut tungan

GRJM
0

varför inte? Mina råttor älskar när de får lite gott (rått) kött.

Jag bruakr ge mina rått kött när jag har något själv, vilket inte är ofta alls då jag lever nästan uteslutande på fisk, men cirka 2 ggr i månaden, och vant dem på något speciellt sätt har jag inte.
Jag är ganska grym som ägare då det är take it or leave it här hemma, men de har ju överlevt hitills. =)

KickanW
0

#2: Jag tror att Bullerbytjejen var ironisk och låtsades missförstå Ninjas särskrivning…

LeTigre
0

bör råttor äta rått kött? Jag har hört att tex hundar inte mår bra av att äta rått, att de förlorat något under den långa avelsprocessen som gör att de saknar vilda djurs förmåga att hantera det..?

Allamej
0

Letigre… googla på BARF….

Jag var på väg att BARFa när jag läste recepten, så mina katter som knappt accepterar Mjau kan glömma att jag börjar skära i hjärtan…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

LeTigre
0

#5 urk. Min kattpojke älskar Mjau (även om han rynkar på nosen åt de flesta torrfoder) och jag tror att han kommer fortsätta knapra Torrfoder.. och en å annan ostbåge såklart Räcka ut tungan