OT bra verb
tips på bra verb?
jag har ett: exig (stavas ev exxig)
jag träffade exet häromdagen, han var så konstig, så jag frågade vad det var med honom o då sa han att han var exig…
har ett till: nyckla
min morsa brukar säga att hon ska "nyckla"… vet inte riktigt vad det är men typ låsa upp dörren eller nåt…
shit va analfabetiskt det här blev…
har ett till: sextitalig (stavas ev 60-talig)
jag är det idag, har lyssnat på 60-tals musik hela dagen… känner mig helt sextitalig

Jag har inget verb, men väl ett adjektiv.. Min son trampade på sin smörgås häromveckan; "mamma, min fot är alldeles mackig!" 
Antar att verbet skulle kunna vara "att macka" och innebära att kladda ner sig med pålägg.. fniss
Jag tror faktiskt att Grodan menar adjektiv också, det är iaf sådana som hon ger som exempel, fast nyckla är ett verb.
Den senaste jag lärt mig är "pratbakis" dvs. att man på fyllan pratat lite för mycket - då kan man vara pratbakis. Ganska bra tycker jag (det har inget med mig själv att göra alls, naturligtvis
)
hm… fasiken, jag fick toppbetyg i svenska, men det var ju längesen…

SOVA är ett jäkligt bra verb som jag önskar kunde finnas i mitt liv
Yxa ved.
Och ett uttryck jag aldrig riktigt löst.. De där när man tilllagar i ugn, vad gör man då? Ugnar maten??? Man steker i stekpanna, wockar i wockpanna och ugnar i ugnen :P
(vet inte om wock stavas så)

sovde 
#6 bakar i ugn