skygg
min lilla råttis har blivit skygg! jag fattar inte varför.. hon var alltid den som var modigast ute, men nu kryper hon alltid in någonstans och gömmer sig.. dessutom tar det evighet för henne att klättra upp på armen om man håller fram den framför buren (har alltid minst en baktass kvar på buren) medan den andra studsar upp på axeln..
de är inte så gamla, bara 4månader.. men brukar det ske en sån förändring? vad jag vet har hon inte blivit skrämd av någonting..

nu käkar det clementin.. trodde inte att de gillade citrusfrukter.. men detta var tydligen supergott
Naaw, endel råttor gillar verkligen konstiga saker. Lou är helt galen i öl… det är jobbigt och ha han ute när pojkvännen sitter och dricker folkis, för det är ju inte speciellt bra för honom att få i sig det.. Jonas sitter i soffan och dricker sin öl och kollar på TV, helt plötsligt känner han en tyngd i glaset och när han tittar så ligger det en Lou i glaset och lapar frenetiskt.. Det var bara och ta bort honom därifrån fort, och oj vad sur han blev då..
Angående skyggheten, är du säker på att hon inte blivit skrämd av något? för när de är små så blir de lätt skrämda av många saker. Ta ut henne och umgås med henne mycket, så mycket så hon känner sig trygg i hela området runt buren, då blir det säkert bra sedan :)

ja.. det är ju bara att jobba på det:) kan ju varit någonting som skrämt henne när man inte varit hemma..

#2Meen gud.. Har du fått en liten alkis? :)
Ehh jag har ju inte såå bra tips efetrsom jag inte äger en råtta.. :/