Rejält springhjul
Var kan man hitta rejäla springhjul? Hittar bara 30cm i diameter
De är de enda jag vet som säljer tillräckligt stora hjul för råttor. Välj metallhjulen i minst 14" om du har honor eller små hanar, och 16" om du har hanar. Jag skulle dock rekommendera 16" oavsett vilka råttor man har hemma, för det passar alla! 🙂
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
Vad hala de såg ut, har du såna hjul? Får de bra grepp?
#2 Ja, jag har två stycken 16" hjul, ett till varje flock. De får absolut grepp! Hjulet har ett kullager så det snurrar otroooligt lätt. Det är även nästintill tyst när det snurrar så länge ingen råtta är i det. Springer råttorna i det hör man deras fötter när de hoppar och skuttar 😃
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
Okej tack så mycket
Ska man ha hjul till råttor? Trodde det bara var till hamstrar. Finns det någon annan sida man kan kika, allt verkade vara slut där.
#5 Man behöver inte, är inte förtjust i hjul alls men kan vara bra att stoppa in hos råttorna då och då när man inte har tid att ta ut dem tycker jag :) men då ett rejält stort hjul.
Hjul har varit dåligt och inte rekommenderats under många år. Pga skadorna de gör på rygg och svans när de blir böjda för mycket i fel riktning. Endast ok med hjul om de är tillräckligt stora. Som de rekommenderade ovan.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Okej tack för svar!
Jag hade ett tic tac hjul till min guldhamster och den fick bra grepp. Frågan är bara om hjulet är tillräckligt stort för en råtta.
Mvh
Mig