Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 691 ggr
Chinesecrestedlover
0

(K) Råtthane/Råtthanar - Omplacering/ar

Hej!

Jag har fallit som en fura 😃 för en äldre råttherre (ca 2 år) som finns i Uppsala och som nyligen blivit ensam. Jag hade även hittat en yngre grabb (även han ensam sedan en tid tillbaka) som fanns i Stockholm och transporten såg ut att lösa sig osv. (för båda dessa raringar, nu på fredag…).

Kanon…tills idag när ägaren till den yngre råttan meddelade att de ändrat sig och behåller råttan. Nu har jag hamnat i situationen att jag antingen tar den äldre råttan och hoppas på att hitta kompisar snabbt…eller så får han flytta till någon annan (som redan har en eller flera kompisar). 

Meningen var ju att de båda skulle komma samtidigt (eller nära inpå) och ha stöd av varandra efter flytten (som ju kan vara stressande för en råtta) men nu känns det inte helt bra (att en så pass gammal råtta ska genomgå en flytt och sedan inte ens få en ny flock alltså)…om jag nu inte lyckas hitta lite vänner såklart. 

Jag slänger därför ut denna trevande annons för att se om det kanske finns någon som har en, två eller tre råttgrabbar. Ålder spelar inte så stor roll men de får gärna vara lite yngre (alla är  dock välkomna).🙂 Färg spelar ingen roll, även om jag gillar variation, haha.

Helst råttor som finns i Örebro/kan tas till Örebro (bor en bit utanför). Även råttor som befinner sig i Uppsala och Stockholm alt. längs tågbanan mellan dessa platser och Örebro (transport därifrån kan ev. lösas i och med transporten av den äldre råttan…om jag nu tar över honom osv.).  Självklart är råttor från andra ställen också intressanta och varmt välkomna😉

Har ej körkort men transport brukar gå att lösa ändå. Om jag ska ta hem den äldre herren så behöver det ju gå ganska fort, men annars har jag inte något problem med att vänta (den som väntar på nåt gott och det där😉). 

Skicka PM här på iFokus eller skriv här i tråden om du har några gulliga grabbar i behov av ett nytt hem. Jag har damer nu men längtar så efter att få rå om ett gäng härliga herrar också (naturligtvis ska jag inte ha dessa båda grupper i samma bur, haha).  

Mvh/Chinesecrestedlover

Ps. Hoppas detta inte blir fel skrivet eller så nu, hittade inga specifika regler för köpes annonser. ds.

Chinesecrestedlover
0

Det är inte längre aktuellt heller med den äldre råttan. Eftersom jag haft svårt att hitta kompisar och det fanns en annan som var intresserad och som satt med en ensam råtta, så har ägaren beslutat att han får flytta dit istället. Något som jag självklart förstår.  Den äldre herren kommer därmed snart få både ett nytt hem och en ny kompis, dock inte hos mig. 

Vill fortfarande skaffa råtthanar…men det är inte längre superbråttom, så jag tar det när jag hittar nya grabbar med stort G.